Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Thursday, July 25, 2013

Syukur Alhamdulillah

Salam Semua,

Yeppi ~ 
Harini Cuti Nuzul Quran di Pergghhlis
Ley la rest otak aku ni yg dah agak mereng disebabkan belajar Anatomi & Fisiologi
Haha takdela mereng pown just full dgn segala isi..ehh konon nye lah kan
Diam tak diam dah 3 minggu dah aku di sini, menjalani latihan pembantu perubatan
Btw, course yg aku dapat ni sangat sangat lah best sebabnya
Semua mende aku yang buat, bak kata pengajar ktorg ni semua  "front liner"
Bila doktor takde, so ktorg yg akan perlu bertanggungjawab mendiagnosis pesakit
Bunyi nye macam menyeramkan dan menakotkan tapi Insha Allah aku akan buat yang terbaik
Lagipun bukan calang calang orang boleh masuk bidang perubatan ni
Sebabnya kami berurusan dengan nyawa seseorang, apa apa pun ajal maut itu di tangan Allah
Kita sebagai pihak hospital hanya menjalankan tugas berdasarkan apa yang dipelajari
Subjek sem satu ni katanya perlu skor lebih sikit untuk dapatkan pointer yang stabil
Tu belom lagi belajar pasal ubat ubatan, mau nye aku salah bg ubat kt pesakit
Dah kecoh lak nanti, aje kena saman lak, HAHA


Pengajar kata MA boleh beri ubat kepada pesakit berbanding nurse
MA diberi kuasa utk beri ubat sekiranya doktor tiada semasa pesakit menjalani pemeriksaan
Insha Allah after aku dan kawan kawan tamat latihan, ktorg akan bekerja di 
Klinik - Klinik Desa dan Klinik Satu Malaysia bagi mengurangkan beban Klinik Kesihatan
Tapi itu juga terpulang pada KKM utk hantar ktorg kerja dekat mana maybe di Hospital jugak
Alhamdulillah, rezeki aku dapat belajar tentang course ni banyak hikmahnya
Btw, aku kena mengurangkan berat badan dan diberi masa dalam setahun
Errrkkk, terbaiklahhhhhhhhhhhhh kannnnnnnnn !


Ouh dekat sini pon aku dapat ramai kawan baru
Salah satu nya merupakan blogger fofular lah sangat
Haha sorry Nida Zin aku gurau jek
Si Nida ni lah yg aku search aritu before masuk sini
Saje nk carik ade x blogger yg dapat SPA sama dgn aku
So aku terjumpa lah blog si Nida ni dan alhamdulillah ktorg berkawan baik sekarang
Walaupun kdg kdg aku rasa di mcm adik adik jek, HAHA tapi ok what dapat kawan sebaya aku
Masuk kepala weh, dalam kelas pon dia nak dok sebelah aku (saje usik Nida) :p


Insha Allah, ada masa aku akan update lagi tentang diri aku di sini
Jauh daripada family tidak beerti aku akan melupakan mereka
Insha Allah kerja nanti akan aku pulang ke pangkuan mereka juga
Moga Allah permudahkan perjalanan aku disni sepanjang bergelar pelatih
Amin~~~


No comments: