Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Monday, June 17, 2013

Medical Check UP

Alhamdulillah, siang tadi baru saja settlekan urusan medical check up di Klinik Kesihatan Bakri, Muar. Pada mulanya ingat nk tukar ke Klinik Kesihatan Maharani sebelah HPSF tapi belah petang pulak medical check up dkt situ, so disebabkan Jeje perlu balik Shah Alam harini jugak ktorg tanak buang masa tggu sampai petang dan teruskan jugak buat medical check up di KKB. Pukul 9 lbh ktorg smpai KKB dan trus bg borang ujian darah dan ujian air kencing serta x-ray. Before ni if aku nk wat medical check up, abah mesti bwk aku pergi buat dkt klinik swasta so aku saja tukar mood nak buat di klinik kerajaan so dapat la free sbb ktorg sudah di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia. hihi...salah satu kelebihan disitu..Insha Allah. 

Kali ni punya medical check up agak straight sikit sbb memerlukan ujian darah utk ujian saringan hiv dan hepatitis B/C so amek masa dalam tiga hari, after tiga hari baru aku ley amek keputusan darah tersebut, but yang lain-lain alhamdulillah settle sudah mcm urine test, blood pressure, colour blind test dan juga x-ray. Then, appoinment utk dptkan pengesahan dan checking last drpd pegawai perubatan adalah pada 26 Jun ini. Dan skang aku cuma perlu tunggu keputusan darah keluar dalam masa tiga hari daripada hari ini. Semoga aku terpelihara daripada penyakit-penyakit yang merbahaya.

So, Rabu aku akan ke Melaka utk uruskan proses berhenti di KAYM, then settelkan ptptn aku dan juga yuran lebihan yg UNITAR amek. Then, pergi hostel untuk amek brg2 semua dan kosongkan bilik aku...hihi pastu g shopping seluar slack dan tracksuit...yehuuu part yg ni mmg xley lari drpd hidup aku dari zaman sekolah sampaila sekarang...HAHA habis settle beli barang keperluan, masa utk aku packing brg2 pulak sbb  pasni aku akan tinggal jauh daripada Muar, so kenala pastikan brg2 semua cukup utk pakai dan guna nanti. Apa-apa pon semoga Allah permudahkan segala urusan aku ke sana nanti dan berjalan lancar hendaknya.  AMIN.

No comments: