Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Wednesday, August 15, 2012

cerita ceriti sepanjang Ramadhan

Alhamdulillah, dah masuk 27 hari kita selamat berpuasa di bulan Ramadhan, sepanjang bulan ni banyak benda jugak yang dah berlaku, macam-macam jugak yang dah berubah dalam rumah aku, semuanya keje mak ler...sape lg kan...aku just tlg sikit2 jekk...kecuali kemas bilik sendiri dengan pasang langsir baru...hijauuu uolsss, kau hader??? hihi...mak aku ler ngajen sgtt jahit langsir bilik aku dgn kakyan...actually langsir tu da siap last year lg tp sbbkan 'kerajinan' aku lah sgttt sbb tu tak pasang last year...last-last aritu time kakyan balik cuti hujung minggu, mak suruh pasang gakk...ikutkan aku yang terlebih rajen nii mmg tak nak tp kakyan kata sian lak sbb mak dah jahit penat-penat kan...ku tabahkan juaa diri ini memasang langsir..nasib baik bilik aku 1 tingkap...kalau bertingkap tingkap bagai mmg idakkk nyeee laaa den nak pasang ! haha cume yg penatnya pasang langsir bilik mak dgn kak yan jela sbb bilik dorg penuh dgn tingkapp..haha ok tak lawak pown sebenarnya ! tp nasib baik jgk kak yan ade tlg kemas sekali..yeay ! Melayankan mak pulakkk...tiap-tiap hari selagi dia tak penat kompem dia akan kemas rumah...dari area dapur ke area ruang tamu, ruang makan, bilik belakang, bilik atas, hall atas hingga ke luar rumah dia berkemas, sampaikan tiap-tiap hari tak sah kalau tong sampah depan rumah aku tu tak penuhhh dikejekan oleh mak...hahaha aku tgk rumah jiran-jiran aku semua tong sampah licin jekk...sekali sampai rumah akuuu makk aiii bertimbunnn siottt sampah ! hahaha agaknya tension jekkk abg-abg yg angkut sampahh bila sampai rumah akuu ekkk...sorry lah ekkk abg !

Hurmm..lepas tuu sepanjang bulan pose ni pulak...dpt la 3 kali aku buka pose kt luar dgn teman rapat, first time dgn Zarin & Miza, second time dgn Dayah, Aca n Zarin, third time masa aku join event charity buka pose bersama anak-anak Yatim, time ni Nabila yg ajak..so dgn dia, Akmar n Zarin...ehhh kenapa asik Zarin jekk kannn??? Sebab dia jela yg rajen keluar dgn akuuu...kira ktorg ni BFF ler...n aku bakal akak ipar dia...HAHAHA ok perasan gilerrr ! mcm laa abg dia yang kacak tuu nak kt aku kan? haha adeiii sila abaikan statement di atas ittew! Dan oleh sebab aku terlalu asikk berbuka pose di luar, mak pown bising sbb  tinggalkan dia buka pose sorg sorg...hahaha mmg kena kaw kaw punye lah aritu dgn makk..meleleh jgk r air mate den niii...tp ku tabahkan juaa hati iniii..hehe dan sepatutnya mggu ni ada 3 org teman ajak berbuka pose sama-sama tp den tak dpt nak penuhi permintaan mereka sbb takot mak den marah lgg...hehe tuuulaa susah jugakk jadik org yang ramai peminat niii...semuanya sibukk ajak den berdatinggg...HAHA opsss bukan dgn kwn lelaki hokey ! geng2 aku semuanya pompuannn...ape kess keluar dgn lelakiii...kangg mauuu 'sehattt' bapak aku tuuu kalau tgk aku keluar dgn lelakiii..HAHA

Selang dua tiga hari lepas, mak ajak keluar beli barang-barang skitt...actually beli bidaiii utk tingkap dapurr..pastuu bwkk abah sekali jalan-jalan sian diaa kann asik terperap dlm bilik jekk...nak jugakkk dia jalan-jalann..sayu pulak hati aku kdg2 bile tgk abah...dulu-dulu dia yang rajenn bwk mak g mana-mana, skang ni dah jadik tugas aku pulakkk yg bwk dia dgn makk...takpelaaa abah kuatt semangat ! aku tauuu tuuu :') Hari pertama jalan, ada kess sikitt yang aku dah buat menyebabkan mak abah merajukkk dgn akuu, tp lepas tu nasib baik dah ok sbb aku dah mintak maaf...huhu janji tak buat lagikkk ! Hari kedua jalan, aku bwk mak beli cadar katil baruu..dia dah niat nak beli soo aku malas nak bising-bising, ikutkan aku nak aje aku melarang sbb cadar katil dah byk bebeno dkt rumah akuu..tp takpelaa duit mak bukan duit aku, HAHA sangat kejam yee ! Hari ketiga jalan, aku dgn mak jek keluar sbb abah dah kepenatan...dia pown xley duk lama-lama dlm kete tuu..makk kalau dah dpt jalan memang ler berejamm kannn..sbg anak yg patuh mcm aku ni layankan jelaaa...patuh lah sgttt kan ! AHAKK lepas tu, mak nak wat suprise ler kononya dkt abah, dia nak belikan abah kerusi yang ley baring tuuu..alaaa pe mende namanyaa aku pown taktauu..tp kt kedai tuu ade promosi so dia ajak akuu tgk tgk...terusss beli okkk hari tu jugakkk ! haha mak akuuu kannn...biase lerr...pastu sofa tu sampai ptgnyaa...abah kemain sukaa laggiii..hehe comel tauu abah syyy...siap duduk dkt kerusi tuu dari ptg sampai aku habis terawihhh..hehe lama tak? tp baguslaa..sbb ktorg pown tanak abah asik baring jekk dlm bilikk..even dia xley jalan lagiii tanak laaa die asik terperap dlm bilik...at least kena laa selalu byk bergerakk..alhamdulillah moga abah cpt sembuh dan gembira selalu !

Dan semalam, kesempatan yg ada tidak ku lepaskannn ! mak mintak amek frem konvo kakyan kt kedaiii...pastu suruh belikan brg2 yg wat raya sikit...cthnya beli beras pulut, telur 30bj, minyak masak & sbgainya...aku lak dgn selamba ajak zara n anak dia join sekali..boring pulak sorg sorggg kann..hehe singgah umah zara amek diaa dgn baby..alamak aiii anak dia dah makin cute lahhh mcm ibu dia nii...hehe oleh sbb zara tu teman rapat aku so anak dia merangkap anak aku jgk laaa yeee..baru bape bulan bdk tu lahir..dptla aku bwk dia jalan-jalan...hehe g giant jap niat nak beli jeans, pastu dah alang2 sampai aku beli telur sekali 30bj...pastu zara pulak beli brg anak2 dia..then habis shopping aku anta zara balik rumah dia...pastu aku cari la brg2 yg aku tak beli lg...yg peliknyaaa minyak masak botol besar boleh pulak takde kannn..hangin jekk akuu..last-last aku amek jek Minyak Masak Daisyy..nak kata botol besar takkk tp hargaa diaa mak aiii mahal btull..huhh tension den ! Nak dijadikan ceritaaa...tgh buka pose dgn makkk dgr bunyi something jth dkt dapur...cerrr korg tekaaa ape yg jatuhh??? Muka makkk dah cuakkk gilerr...aku yg tgh mnum air tergamam jappp..pe mende lakkk tuuu..wat suspen jek kann...sekali aku jenguk mende yg jth tuuu...TELUR OKKK 30 BIJIKK yang aku beli ptg td pecahhh berderaiii...sederaiii jantung akuuu...adeiii yang mak akuuu dahh terjerit-jerittt..pergghhh siannn telurr-telurr yg tak bersalah tuuu...huhuhu terpakse laaa den tlg mak den mengemasss ( tuuuu jekkk sebenarnyaa aku nak citerrr !) BERKEMAS OKKK ! hahaha mak makk kelakorrr betulll...ade ke dia gantungg telur 30bj tu dlm bakul kecik tuuu..memey takk lerr jatuhh kannn..hehe takpe mak akuu comel ~ lalalalalala ~


No comments: