Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Sunday, July 3, 2011

Program Perkampungan Satu Malaysia

Assalamualaikum dearest frens and family
hamboii, budget mcm aku customer regular DIGI pulak ye
so meh aku nak citer sikit pasal program yg aku pergi aritu
bertempat di Dewan Kubang Gajah, Unimap, Perlis.
orang orang selatan macam aku nie kompem la jakun kan
bila dapat pergi tempat yang penuh dengan sawah padi
rasa tenang jer , tapi bangun pagi-pagi sejuk gilak! bergigil2 weh !

program bermula pada 27- 30 Jun 2011
program ni bertujuan untuk menerapkan kempen satu malaysia
disamping mengajar para pelajar cara-cara hidup orang kampung di sekitar negeri Perlis
ni kali kedua aku pergi program anak angkat tahu? tapi yang nie paling terbesh!
IPTA dan IPTS yang terlibat di sekitar Utara telah menghantar wakil

first day pergi ke Perlis, ktorg sampai Kubang Gajah pukul 2 lebih
lepas tu majlis pembukaan dimulakan, yang pasti UPSI paling last sampai sana
HAHA~ mana taknya sepanjang perjalanan tiga kali driver bus ktorg benti
kalau dah benti tu paham2 jela kan, kompem enjoy terlebih sampai terlajak
ok lepas majlis pembukaan, ktorg di bahagikan kepada kampung keluarga angkat masing2
aku, ifa dgn nik bernaseb baik sebab dapat kampug yang sama
tapi leha terpisah dengan ktorg, dia dapat Kampung Perit, hohoho
perit sgt da aku tgk muka dia , ok seterusnya ktorg berpecah naik bus
pergi ke kampung masing-masing, aku ifa nik pergila Kampung Ujong Bukit, Bintong

sampai sana, ktorg kena naik kereta orang-orang kampung untuk ke dewan homestay
seronok giler weh ! kebetulan bila majlis penyerahan anak angkat
ktorg bertiga dapat mak angkat yang sama, lagi r melompat ktorg kan !
tapi malam tu ktorg bermalam di homestay yang dibuat sendiri oleh orang kampung
impress aku dengan orang-orang kampung dekat Perlis tu
esoknya ktorg berkumpul untuk buat persembahan kebudayaan malam nya
dan kumpulan aku memilih untuk membuat persembahan tarian zapin, india dan cina

esoknya pulak, ktorg pergi ke Padang Besar
Padang Besar tu sempadan dengan Thailand
kira macam tempat orang membeli belah la
memang murah-murah pown barang-barang kat situ
aku siap borong baju 2 helai , seluar ,teddy bear
untuk mak aku belikan beg yang cantek
untuk kakak2 aku belikan getah rambut
byk gak duit habis, tak penah penah aku berjoli sakan mcm tu

 untuk dua hari lepas tu, aku rasa better korang tgk gambar-gambar jela





















mereka memang terbaik !
last day tu, bus UPSI sampai pukul 3 lebih , ktorg bertolak balik
sampai KHAR dalam pukul 11 malam mcm tu,
yang pasti ktorg balik rumah sewa naik motor dlm keadaan yg menakutkan
sebabnya dalam bas , boleh pulak bdk2 nie cerita hantu
hadoiii, lemah jantung mantung aku
btw, program nie memang terbesh ahhh!
bdk2 Unimap pown sporting gilakkk !


No comments: