Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Saturday, May 14, 2011

thanks to Transnational

Assalamualaikum 

alhamdulillah , akhirnya aku sudah sampai di Muar dengan jayanya malam tadi , tepat pukul 11.30 malam bas berhenti di Bentayan. alhamdulillah jugak , sebab akhirnya kerja sambilan aku sebagai Cikgu Tarian berjaya dengan bantuan kakak aku sendiri. hohoho seronok sangat sebab anak-anak murid kakak aku berjaya hafal step tak sampai seminggu pown. pagi semalam , last aku ngajar dorang , ada lah step-step Zapin yang aku dengan kak ude ubah sikit , nak bg lagi cantek bila dorang menari masa pertandingan nanti . Semoga dorang dapat menari dengan baik masa pertandingan nanti, Insyallah .

semalam lima minit lagi sebelum pukul 8 malam , kak ude, abg ain , hadi dengan hariz hantar aku dekat Putrajaya Sentral. Bas Transnational ke Muar sudah sampai untuk bawak aku..hoho not bad la condition bas tu sangat selesa , tak macam masa aku naek Trans dari Muar ke Putrajaya, hadoiii bukan main seksa aku dibuatnya. tapi tapi tapi nie lah sebabnya aku tak suka naek bas ! 

pertama, aku ingatkan bas terus gerak ke Muar, tapi rupa-rupanya dia boleh pergi amek orang dekat Puchong dan TBS , tak ke macam berpatah-patah balik tu? kalau tak aku dah boleh sampai Muar awal kan...tp disbbkan bas berpatah patah balik terpaksalah aku duduk dalam bas berejam rejam lamanya ! 

kedua, memang agak selesa lah jugak sebab aku dapat seat sorang-sorang , tapi yang aku geramnya , seat depan aku tu seat berdua, dapat pulak ada satu couple nie duduk seat depan aku. hadoiiii meluat aku tengok perangai dorang, si awek tu dah cantek manis dah pakai baju kurung , tapi tapi tapi bukan main rapat lagi, dah tu manja semacam jerk , si pakwe nya pulak tak ngeti duduk diam , aku dekat belakang dorang rasa mcm nak sepak sepak jerk dorang nie ! 

ketiga , seat belakang aku ada sorang mamat t-shirt merah nie, muka boleh tahan comel lah , aku tau lah dia tu ada aweks tapi tak payah lah kot nak gayut dalam fon cakap kuat-kuat dekat telinga aku ! naik menyampah aku, tau lah jugak kredit kau banyak sedara tapi tak yah lah nak borak lama-lama buat taik telinga aku cair ! paham??? ehhh geram betol aku lah semalam , agak sebakul dah makian aku dekat dorang. whatever lah !

naseb baik jugak bas berhenti betol-betol belakang kete abah, bas tak benti lagi aku dah berdiri angkut beg dah ready nak turun bas, sumenya disbbkan mereka-mereka yang gedik + mengada tu ! ouh , Ya Allah, bagilah kesabaran yang tinggi pada hamba Mu ini ! bukan sebab aku single and available aku nak meluat tengok dorang yang couple couple nie menunjukkan kemanjaan dorang dengan makwe or pakwe dorang tapi paham-paham lah kan...tempat public kowt, tak yah lah nak menunjukkan sangat, ko nak manja-manja tok sah tunjuk depan orang ok ! ok bye .

3 comments:

~SANG PENCERITA~ said...

cara yang terbaik, tak nak bg tahi telinga kau cair ialah,naik jer bus, terus sumbat telinga dgn mp3 n tdo!

MixS aNa said...

time tu lak fon aku wat hal

tetibe lak xley read memory card

pe lg..ngamuk ler aku time tuh!

ko dpt bayang kan x????

~SANG PENCERITA~ said...

dahi berkerut lah kau!
hahaha