Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Tuesday, May 17, 2011

sudah tiba di Tanjung Malim

Assalamualaikum

alhamdulillah, selamat sampai Tanjung Malim pukul 12 lebih, tengah hari tadi dengan abah dan kak yan. bertolak pukul 8 pagi tadi dari Muar, dan singgah breakfast di R&R Seremban, Negeri Sembilan. tapi sebelum pergi Tanjung Malim, ktorg singgah rumah sewa kak yan dulu dekat Padang Jawa, Shah Alam amek barang-barang yang boleh di angkut ke rumah sewa aku pulak . tapi tadi kereta full sudah dengan barang-barang aku, so dapat angkut sikit jela ke rumah sewa aku. 

sampai Tanjung Malim tadi, terus check in dekat Sahara Inn Hotel, then rehat-rehat jap, pastu aku dengan kak yan pergi TF dekat Behrang 2020 nak beli barang sikit. tapi malangnya cuti semester dua minggu dah macam cuti bertahun-tahun sampai aku lupa kat mana letaknya TF tu. dah lah aku yang drive kete tadi, bukan main cuak lagi tiba-tiba dah sampai Slim River, eh jauh no pergi kan...padahal dari Tanjung Malim tu 10 minit jerk nak ke Behrang 2020. sumpah kelakar ye tadi . hmmm disebabkan sesat tadi, terpaksa lah melambatkan urusan jugak. sampai TF, beli penyapu, mop, sabun ajex, dan ntah pape lagi aku angkut sampai poket pown kosong dah, hahaha

after beli barang, terus g Taman Bernam Baru, angkut barang-barang tu sumer ke rumah sewa aku dekat sana. yeayy! satu masalah selesai sudah. pasni tinggal separuh lagi barang dekat rumah sewa kak yan nak dibawak ke rumah sewa aku tu, motor pown insyallah minggu depan dapat post dari Pejabat Pos Shah Alam ke Pejabat Pos Tanjung Malim. semoga semua rancangan yang diatur utk minggu depan berjalan dengan lancar. AMIN. hmm, bila dah duduk rumah sewa nie, macam-macam pulak yang nak dibawak nya sampai kak yan bising, dia kata benda-benda yang tak berapa penting tu tinggalkan dulu. huhuhu memang terbaik lah  kakak aku sorang tuh.

hmm, ok sambung citer tadi, pas siap pindah barang ke rumah sewa aku, aku dgn kak yan singgah Pau Yik Mun, nak beli pau ler..lapor tahu hujan-hujan tadi. lepas tu ktorg balik, mandi, makan, solat, lepas Asar aku ajak abah dengan kak yan pergi jalan-jalan dekat Proton City, saja nak tunjuk betapa jauhnya perjalanan aku ke sana if ada kelas dekat sana semester depan. hehehe...motif sangat kan ! sempat lah singgah tasik jap, snap snap gambo yang tak berapa nak cantek tu. 

malam tadi, aku ajak dorang makan dekat Pyoor, Kedai Air Buah Gelas Besar. huhuhu seronok sebab dapat makan Siakap Tiga Rasa dan Chicken Chop ! memang besh ! balik dari makan, ktorg singgah rumah sewa jap sebab abah nak tengok rumah sewa aku tuh. after tu, balik hotel singgah beli burger dekat pakcik jual burger depan kedai mamak sebelah Sahara Inn. as his regular costumer, dia layan aku sangat baik tadi even ramai orang beratur nak beli burger pakcik. nasib pakcik ingat aku tadi walaupun dah cuti dekat 3minggu :))










gambar gediks kami <3

1 comment:

nabilah said...

assalamualaikum...
nak tanya, akak ada tahu rumah utk disewa tak yg mcm akak sewa skrg... sy perlukan esok secepat mungkin. harap dpt beri info... terima kasih
nabilah, upsi