Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Monday, May 9, 2011

Ngaja Zapin kononnye...

fuhhh , penat giler hari nie
pagi-pagi dah kena bangun pukul 6.15 am 
mandi manda dan bersiap ikot kak ude pergi sekolah dia ngajar
Prasekolah SK Presint 11 (2) , Putrajaya 
tujuan aku ikot dia pergi sekolah dia sebab kena ngajar budak-budak menari
ada pertandingan menari bulan tujuh nie , seluruh prasekolah di sekitar Putrajaya 
diminta menghantar wakil masing-masing dan 
salah satu yang terlibat adalah sekolah kakak aku nie

mula-mula kelas tarian yang di ajar oleh Cikgu Jannah ( konon la cikgu tarian kan)
aku memulakan kelas tarian dengan acara memanaskan badan dengan senaman J-Robik
senaman ini senaman yang dah lama aku belajar dari darjah lima lagi
memang lagu dia pown agak rancak & blh menarik sesiapa jerk untuk menari
selepas itu, barulah aku ngajar bdk2 tu semua menari zapin
biasalah kan nak ajar budak2 nie nak nak bdk baru enam tahun
memanglah memerlukan kesabaran yang tinggi
banyak kali jugak la suara aku nie naik tinggi sebab tengokkan perangai bdk2 tu semua

untuk hari pertama mengajar menari zapin tu
xdela aku letak harapan yang tinggi pada dorg utk catch up semua step
tapi kadang-kadang tu kalau dah dekat 100 kali aku ulang benda yang sama
dorg masih tak dapat gak memang ada yang nak kena pelangkung dgn aku
yang bdk perempuan memang chantek dah dorg buat
masalahnya skang, bdk2 lelaki bukan main keras lagi langkahnya
naik pening aku nak membetolkannya
so aku harap dorg balik ruma nie dapatla skit2 hafal step yang aku dah ajar

di bawah nie ada video anak sedara aku HADI masuk pertandingan zapin
sangat comel sebab time nie dia baru umur lima tahun
jom tengok bakat yang diasah oleh cikgu dia dulu

video



No comments: