Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Wednesday, May 11, 2011

learning Tarian Zapin 4 Young Children

hmmm...tarik nafas panjang aku hari nie
masuk hari nie ( 11/05/2011)
sudah tiga hari aku mengajar anak-anak murid akak aku menari zapin
dan sudah tiga hari jugak suara aku macam ke laut 
serak-serak basah ala ala Ella disebabkan asek menjerit !
ok jerit pown dah macam Linda Jasmin agaknya la
ajar orang dewasa tak sama macam ajar budak-budak

pulak tu budak-budak tu still lagi enam tahun
apalah yang aku letak harapan tinggi sangat untuk tiga hari berlatih nie
tapi kadang-kadang tu tension jugak r sebab dah ulang banyak kali pown
dorang masih tak hafal step, suruh kira pown masih ada yang berangan
pantang ada orang datang tengok dorang menari mesti mata ke lain
hadoiiii...aku yang dah memang garang nie terpaksa jugak menahan sabar
baru aku tahu peritnya guru-guru prasekolah nie punya cabaran dan dugaan
aku memang salute (tabik spring) giler lah pada akak aku yang no 3 nie sebab
dia bijak kawal keadaan kelas dia, dia garang macam mana pown
still lagi anak-anak murid dia boleh bergelak ketawa dengan dia
one find day, i will be like her , Insyallah.

akak aku ada cakap, budak-budak nie kena ikot rentak dorang
bercakap dengan dorang bukan macam kau bercakap dengan kawan kau
bercakap dengan bahasa yang mudah dorang faham 
 itu akan percepatkan interaksi kau dengan dia.
dan paling penting bila dorang buat dengan betul
bagi pujian pada dorang supaya dapat naikkan lagi semangat dorang tu.
yes, hari nie banyak benda yang aku belajar daripada akak aku 
thanks my dear sister :0

No comments: