Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Friday, April 22, 2011

L O V E

yeahuuuuuuuuu! seronok nya tinggal lagi satu paper jerk untuk final exam semester empat nie. So boleh lah aku manjakan blog aku nie dengan pelbagai cerita yang aku sendiri pown belom fikirkan lagi. Dalam kepala hotak aku sekarang nie dok fikir pasal C I N T A. Kenapakah? Hah..itu yang aku sendiri pown tak tahu. Dah gatal sgt nak kahwin ke hape aku nie? hehe...entah lah maybe sebab pengaruh novel-novel yang aku baca kowt sebelum nie. Mood nak berjiwang tu macam mengada-ngada pulak. HAHA~ ntah apa yang kau merepek nie jannah oiii. 

La ni...aku bukak blog-blog yang aku follow tak sah kalau tak de yang tak SINGLE. hadoiii...sampai aku naik risau kenapa aku still lagi single sekarang nie. eh eh bukan sebab aku gatal ke ape, maybe sebab aku dah lama single and available...aku tengok blog budak-budak junior, i means blog budak-budak sekolah, perghhh boleh tahan romantiknya ayat dorang. Kalah aku time sekolah dulu-dulu. Budak sekolah sekarang memang pandai dah bab-bab luahan hati nie. Ehmm..lantak dorang lah kan..itu hak dorang asalkan dorang tak hilang fokus study sudah lah...tapi yang aku baran sangat kenapa dorang dah ada pakwe aku still single nie??? kenapaa??? 

sebab-sebab aku masih single :

  • aku gemok sangat kowt . orang lelaki tak pandang perempuan gemok .
  • aku suka ketawa kuat-kuat mengalahkan pontianak . buat orang lelaki takut .
  • aku cepat terasa dan suka marah . orang lelaki bosan dengan perangai aku.
  • aku susah nak percaya pada lelaki dan kuat cemburu. adeyy....
banyak sangat faktor yang menyebabkan orang lelaki susah nak rapat dengan aku. So banyak jugak perubahan yang aku kena lakukan sebab umur aku pown dah nak masuk 20-an kalau aku masih single pada usia 25 atau 26..nampaknya memang takde harapan lah aku nak kahwin awal dan dapat anak ramai. HAHA~ target harus dicapai JANNAH !

langkah-langkah mengatasi  supaya cepat dapat jodoh :

  • aku kena kurangkan berat badan dalam masa setahun sebab susah kowt nak tahan nafsu makan kalau dah tengok ayam goreng depan mata. kan kan...
  • aku kena gelak dengan sopan dan teratur..kalau dulu HAHAHAHA sampai nak terkeluar anak tekak tapi sekarang kena hehehe jangan sampai nampak gigi pown...
  • aku tak boleh marah-marah dan  kena pandai kawal emosi.
  • mulai dari saat ini, aku kena kawal perasaan cemburu dan pandai jaga hati si dia.
  • aku kena percaya, setia dan ikhlas menerima si dia. 
Tapi masalahnya sekarang si dia yang aku katakan ini wujud ke tidak ??? ouh . apa-apa pown aku just tunggu dan lihat jela siapa yang akan melamar aku jadik awex. Kali nie, aku nak serius dan tak nak main-main lagi dah. =)

No comments: