Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Friday, March 4, 2011

bangga!

assalamualaikum kawan-kawan semua...
dengan bangga nya aku nak bagitau korang semua
aku berada di MUAR, JOHOR.
yeayyyy itu adalah kampung aku! paham???
betapa lamanya aku tak balik kampung
dan aku merindui segalanya yang ada kat rumah nie
ya allah, alhamdulillah syukur sgt2 sampai jugak aku kat kampung
semalam dugaan yang MAHA HEBAT aku terpaksa tempuhi
thanks to Allah 4 make my life safety and happy!!!

semalam lepas kelas Cik Aisyah aku terus beli tiket bas balik Muar
ingat naik ke Seremban jerk sebab tak reti pergi ke Bukit Jalil
nasib baik Nisa pown nak balik Negeri 9 aku pown apa lg saing jela dgn dia
bas ada pukul 4.30 petang jerk terpaksa gak beli 
sebab aku mmg nak balik malam semalam gak 
sampai Seremban dalam pukul 6.30 petang 
tiket bas ke Muar aku tak beli lagi sebab takut tak sempat nak naik
aku dgn Nisa masing-masing kesejukkan dlm bas terus g toilet dulu

then, Nisa teman aku g cari tiket balik Muar 
TIADA OK!!!
SKS-KL kata ' bas last smpai pukul 6.30 petang je dik'
MAYANG SARI kata ' sorry dik, bas ke Muar baru jek bertolak tadi, 
bas last pown pukul 12.30 malam kang' 
lakkkkkkkkkkk...tak macam nak menangis lak aku kan kat situ...
aku dah cuakkk nie..Nisa lak kena balik Kuala Pilah
adoiii...cam mano nie??? bak kata Nisa...

aku ajak Nisa g Surau dulu...solat Asar dan tggu Magrib terus jamak Isyak jerk
then, aku msg Zira tanya dia macam mana pe sumer
dan akhirnya tindakan drastik yg telah aku lakukan adalah
dengan menaiki teksi pergi ke ATM Bank Islam, dan ke KTM Seremban
naik tren pergi ke Nilai dan tunggu Van KPJ College ambil kat sane
Zira student KPJ College dalam pukul 9.45 malam 
aku sampai dekat hostel Zira
giler kan aku? tak penah-penah sampai tempat orang
sorang-sorang pulak tuh...tapi nasib baik aku dah bagitau abah

tumpanglah aku tidur di hostel Zira
housemate-housemate Zira semuanya baik-baik belaka
dan sporting..sampaikan aku lak jadi malu dengan dorang

pagi tadi pukul 8lebih aku bertolak ke KTM Nilai utk g Seremban
sampai Terminal Seremban terus cari tiket
Bas S E Ekspres ke Muar/ Batu Pahat pukul 10.15pg
sempat lah g brekpes jap dekat kedai makan
tepat kul 10.15pg bas pown jalan dan akhirnya aku berada di Muar sekarang.
alhamdulillah...perjalanan semalaman memang sangat memenatkan
tetapi memberi pengalaman yang bermakna buat diri aku :)

No comments: