Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Monday, December 20, 2010

wifi oh wifi

Assalamualaikum kawan-kawan semua,

hari ni aku bahagia sgt sebab rumah sudah ada wifi
boley online 24,25,26,27 jam sehari semalam
sumpah sangat suka 
thanks to my mak dan abah sebab sanggup melayan kerenah
anak bongsu dorang nie yg tak berapa nak betul kan
pasni kakak2 n abang aku kompem membebel dekat aku duk menyusahkan mak & abah
ala tapi internet nie utk kegunaan semua betol tak kakak-kakak sekalian?
lepas nie boley la aku berblogging & berfacebook selalu

ok, sekarang mari kita masuk fasa kedua pula ye
aku mahu ceritakan tentang reunion budak2 sekolah rendah aku
Sekolah Rendah Sultan Abu Bakar (2), Muar Johor

dari kiri di belakang
Shaz, Yuhanis, Majidah, Tiqa, Amiza, Akmar, Sofea & Atikah

dari kiri di hadapan
Jannah, Liyana, Zainab, Yasmin & Noraini

tiada di dalam gambar

Shuaida 
sebab dia tolong tangkapkan gambar ktorg kat atas tadi tu

alhamdulillah segala yang aku & Liyana rancang berjalan dengan lancar!



19/12/10

bertempat di Tanjung Emas, Muar

&

Pizza Hut, Pesta

tepat pukul 1.50 petang aku keluar dari rumah
dengan menaiki Naza Citra aku terus gerak g bustand baru dkt bandar Muar
tujuannya untuk mengambil Akmar dekat sana dia dtg dengan menaiki bas
then, ktorg terus gerak pergi rumah Shu, tunggu Aini dgn Yuhanis kat rumah dia
Aini park motor dekat rumah Yuhanis & dorang naek kete aku pergi amek Shaz dgn Tika pulak


biasalah kan janji melayu kan
pukul 2.30 janji jumpa dekat Tanjung Emas tapi tapi tapi pukul 3 lebih baru ktorg semua sampai sana
dekat sana, Liyana, Yasmin, Zainab, Tiqa, Amiza, Sofea & Majidah dah tunggu ktorg 
at last, ktorg decide untuk makan-makan & lepak-lepak dekat Pizza Hut
ktorg semua pergi sana dengan menaiki dua buah kereta dan dua buah motor
sampai Pizza Hut, ktorg book tempat  hambek kau!
sekali ktorg je lah yg paling bising dalam Pizza Hut tuh
hahahaha nak nak dengan muka si Majidah yg dah kebulur giler tuh lagi r ktorg berdekah-dekah gelak!


aku order Meal 4 Tiga Set & Add On Chicken Soup Satu
disebabkan Shaz berpuasa maka kami 13 orang jela yg melantak pizza
pelbagai perisa pizza aku order utk ktorg semua

 Hawaiian Chicken
Super Supreme
Chicken Supreme 
Pepperoni Delight
Thai Seafood
Hawaiian Tuna

yang tak boleh blah pizza semua diletakkan depan mata aku
yg di majidah dah telan liur jerk
semua dia amek dulu
pastu time dia rasa pizza Thai Seafood  tu
boley pulak dia cakap macam rasa 'Asam Pedas'
hahahaha sumpah aku gelak sampai pukul-pukul meja tahu tak???
dah tu muka dia selamba badak jerk macam die tak de cakap apa-apa

tu lah Majidah anak taukeh Restoran Murtabak Singapore yg famos giler dekat Bandar Muar ni
tapi dia sangat-sangat lah sempoi & rock giler!
hahaha sayang lah ex kelas aku yg tak dapat join reunion hari tu
kalau tak memang lagi gempak mampak gitu



  around at Pizza Hut corner

after makan-makan Pizza Hut, mula-mula ktorg decide nak karaoke or main bowling
but masa sangat-sangat jeles dengan ktorg so aku pown suggest dgn dorg sume lepak tanjung balik
lepak-lepak sana sure lagi meriah kan, lagipun rumah dorang dah dekat dengan tanjung tu 
senang sikit aku nak antar dorang semua balik rumah nanti
sampai tanjung, singgah masjid besar jap untuk menunaikan solat Asar

after solat, gerak lepak area dekat2 dengan dataran tanjung emas
time tu tanjung ada buat pameran Pendidikan Kolej-kolej Swasta
dan Academy Pilot juga menghadirkan diri
kata Liyana, ramai student pilot datang sana tapi hampeh sungguh!
aku tak berpeluang pun nak tengok mereka-mereka yg hensem-hensem tuh
kalau tak, dah lama p usha-usha jap..almaklumlah tengah single & available kan skang
hehe gatal pulak aku nie.





kenangan terindah buat semua ex student sk sab (2)
korang memang besh ahhhh! 
sayang korang lebih tau!
next time, lagi 5,6 tahun kite buat reunion lagi k?
kali nie, besar-besaran punye kasi gempak Bandar Muar!
hope reunion yang akan datang nie semuanya dapat hadirkan diri.
:)
 

2 comments:

Liyana Lynn said...

1000x like! hahahahahha

Ct NuRJaNNaH said...

hahahaha aku sayang kau yana!

tak memasal ekkk!