Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Saturday, December 4, 2010

MAHA di Malam Hari

Selamat Malam kepada semua rakan blogger
Salam pembuka kata dalam entry kali ini
hah, aku nak tanya korang tau tak apa itu MAHA 2010?
Means that, Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism Exhibition 
Hari Khamis
02/12/10
8.00 malam
UPM, Serdang
PERDA


 

Aku, Mak, Kak Mar, Abg Sham dan Kak Yan ke MAHA 2010.
Abg ipar aku yang ajak sebab macam-macam ada kat sana. 
Aku nie pulak dengan blur-blur nya tatau apa yang ada dekat sana ikut jela kan.
Yang pasti sampai jerk dekat parking memang banyak kereta ok!
full of human.

Sekali lagi aku terkejut bila nampak TRAM dekat depan mata
yang dalamnya penuh dengan manusia.
Kak Mar cakap kalau nak masuk tempat MAHA tue 
sapa-sapa yang parking kereta jauh-jauh boleylah naik TRAM tersebut.
hehe..kelakar je kan? Tetapi itulah semangat dorang untuk menaikkan industri pertanian di Malaysia.

 Inilah TRAM yang aku cakap tue
teringat trak polis yang aku naik masa Kem dekat Teratak Riverview dulu

 Operasi mencari arah untuk dituju

 hah..itu bukan Kapal Angkasa ok 
tapi belon terbang MAXIS
unik & cantik

 Bas-bas untuk destinasi ke Negeri-Negeri 
tapi aku tak naik pown sebab Kak Mar mahu ke tempat lain
Bas-bas nie ada nama tau
Seladang, Siakap dan sebagainya

 Mendaki bukit yang agak tinggi
Sampai puncak terus tercungap-cungap aku


 Biskut & Cupcakes buatan orang Melayu kita

 Ice Blended Caramel
Ice Blended Chocolate
Ice Blended Mocha
tanpa GULA tapi tetap sedap!

At last, tiang kayu (thanks u) so much to my lovely mama!
Sebab sanggup belikan aku produk Permata Hijrah ini.
Kapsul Resdung & Penjagaan Mata.

banyak lagi sebenarnya gambar tapi semua dalam kamera Kak Mar
Gambar2 di atas di tangkap menggunakan handset murah aku jerk
Manalah mampu untuk menggunakan DSLR yang mahal itu
Kamera biasa pown belum tentu aku mampu.
ok FULL STOP!

Yang penting aku amat kagum dengan usaha & kerjasama antara semua pihak dalam menjayakan MAHA 2010 ini. Dengan cara inilah, kita dapat membuka mata warga-warga luar dalam menarik perhatian mereka tentang keunikkan dan sistem pertanian di Malaysia. Bangga aku dengan kejayaan orang-orang Melayu. 
Semoga Allah memberkati setiap perniagaan yang dijalankan oleh mereka. Amin.

No comments: