Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Saturday, December 4, 2010

Lawatan ke IKEA, Mutiara Damansara

Salam mesra untuk semua

Mari kita mulakan cerita dengan ringkas & padat. 
Pagi tadi aku, Kak Yan, Kak Ct, Abah & Mak ke Kota Damansara
Ada Program Ceramah Agama di rumah Abang Man, anak sedara abah.
Ini kali kedua aku dapat sertai program agama dekat rumah Abang Man
Ustaz yang di tempah khas dari Riau itu sangat kelakar dan best!
Aku suka cara dia sampaikan ceramah agama tentang Sunatullah.
Bertajukkan ' Siapa Mengasihi maka dia akan Dikasihi'
Begitu juga ' Siapa Menganiaya maka dia akan Teraniaya'
Bukan dari manusia tetapi balasan itu datang daripada Allah sendiri 



Alhamdulillah, aku tidak mengantuk dengan suasana pagi yang dingin dan sejuk
Khusyuk aku dengar tentang Sunnatullah yang diterangkan oleh Ustaz tersebut
Makin banyak yang aku dengar semakin takut aku dengan Allah.
Alangkah nipisnya iman dalam hati aku nie. 
Semoga Allah mengampunkan dosa-dosa kami ini. AMIN.
Habis ceramah, ktorg menjamu selera dengan hidangan Nasi Goreng Arab.
Sedap weh! Mantop sungguh!

Tumpang solat Zuhur sekejap di rumah Abang Man dan ktorg terus gerak pergi IKEA
Tempat yang memang dari dulu lagi aku nak masuk.
Oleh sebab ktorg da berada di Damansara 
Dekat dah kalau nak ke IKEA tue
Agak kejakunan ye dctu...hehehe
Macam-macam ada, dari barang-barang di Ruang Tamu ke Ruang Dapur.
adoiiii comel sungguh tempat dan bilik-bilik yang ada dalam IKEA tuh.


 Persekitaran di Luar IKEA


 Omputih tersesat ye....

 Sempat bergambar dalam Wardrobe yang kecik molek nie

 Sofa & bantal yang cantek

 opss..sori yaaa
Gambar di ambil oleh Mak tersyg

 diambil oleh Jannah Mohamed :)
Model Gelas bintik-bintik

 Bola atas tu cantik kan?
Sumpah aku berkenan!

 Penat jalan duduk sekejap.

 Cadangan Mak untuk ruangan dapur tahun depan.

 Semoga menjadi realiti.

 Pemandangan yang ajaib!
KLCC palsu..tapi nampak macam real kan?

 Impian dapur yang kedua.



 Aku dapat bilik macam nie pown jadik la..
Amboi..mahal no dekat seribu kowt
tapi berbaloi-baloi!

 Katil untuk anak-anak aku satu hari nanti.

 Cermin Buaya untuk kanak-kanak.


 Ruangan untuk barang-barang kanak-kanak pown comel-comel belaka.

 JOM MINUM!

 Ketika di dalam lif
perghhh yang tak ley blah tu dalam lif pown ada baju ok!


Berbaju kurung ke IKEA
so sweet lorh :)
Ok cukup lah tu puji diri sendiri jannah!

THE END


No comments: