Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Wednesday, December 22, 2010

betol tayar Naza Citra

pukul 12.30 tengah hati tadi aku keluar dengan abah
teman abah pergi kedai kereta
tukar tayar empat-empat tu <<< 
semuanya disebabkan anak bongsu dia punya pasal
haha aku lah tue...aku yang bertanggungjawab di atas kelonggaran 
stereng kereta & balancing kereta yang dah nyawa-nyawa semput je tu

oleh sebab terlampau seronok sangat drive kereta 
aku telah menyebabkan tayar-tayar tersebut bermasalah
mekanik kedai tue suruh abah tukar keempat-empat tayar
adoyaiii...abah dah geleng pale jerk kena keluar duet
tapi apa boleh buat, semua itu untuk keselamatan ktorg sefamily
sebab Jumaat nie, ktorg nak pergi Kuantan ber-ho-li-day dekat rumah Kak Farah
 
huhuhu
rasa serba salah pulak dekat abah & mak sebab kena bayar rm*** lebih
tapi abah tak salah kan aku pun sebenarnya
lagipun memang kereta tu dah lama tak ditukarkan tayar
then, bermula lah operasi aku berkampung sekejap dekat kedai kereta tu
bersama abah, sementara tunggu kereta itu dibaik pulihkan segera
dekat tiga jam jugak lah aku dengan abah duduk dekat kedai tu
macam-macam ktorg borak kan dari satu topik ke topik yang lain
orang lalu-lalang pelik jerk tengok ktorg borak rancak sangat
dari borak tentang duit masuk pulak tentang nak beli kereta
 
abah suggestkan aku bila dah kerja nanti
 belilah kereta second hand dulu so nanti boley simpan duit untuk benda lain
yelah ekonomi dunia sekarang nie bermasalah macam-macam harga barang naik
so, kenalah berjimat-cermat ye anak-anak sekalian
jangan beli benda-benda yang tak berapa penting 
utamakan dahulu perkara yang penting untuk kegunaan pada jangka masa yang panjang.
mari kita mengadakan kempen berjimat-cermat di PWTC kawan-kawan semua :))
budget kau bermodal pulak!
 


 
lepas nie tak mo dah bawak kereta Naza Citra lagi
biarlah aku bermanja-sayang dengan Honda Icon jerk :)
boley tahan ke?hehehe

No comments: