Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Thursday, December 30, 2010

berada di Putrajaya now

assalamualaikum kengkawan semua, hoho jannah semakin ceria sekarang kn..disebabkan aku sudah menjadi warga Putrajaya so cakap pown kenalah eksen sikit..hahaha takdelah guwau saje...pagi tadi aku semangat angkat barang-barang nk bawak g Putrajaya..lepak semalam dua rumah Kak Ude. dia kan sudah pindah ke sana & akan memulakan persekolahan kat sane termasuklah si Hadi yang akan berada di Darjah Satu manakala Hariz masih berada di prasekolah.ok ayat aku kedengaran agak skema ye disini...

4 the first time abah suruh aku drive dekat highway..haha seram ada...takot ada..tapi aku just try wat-wat relax je la..dan sebenarnya ini kali kedua aku drive dkt highway..dulu pernah drive kete yana time nak balik Muar..hehe so kira macam dah boleh la jugak nak drive tu..even kaki aku macam menggigil jela kan..hahaha! sampai jerk dekat Putrajaya...boley pulak sesat ekk..ngee~~ disebabkan tak pernah datang direct to rumah Kak Ude so menjajau jela nak carik Presint 8 tu..siap terlajak lagik sampai ke Presint 11..jauh tak?calling calling Kak Ude pown dtg bwak ktorg pergi umah die...sampai rumah dia..makan-makan jap..minum air...terus dia ajak aku tolong dia kemas-kemas & hias-hias kelas pra dia..almaklumla..kelas tu baru lagi so mmg kenalah hias dari mula..bapak besau giler kelas sampai aku dah pening jerk mula-mula datang tadi..nak start dari mana eh? at last, tangan aku pown mula lah gatal..kemas itu ini & tampal apa-apa yg patut..alhamdulillah terhias lah jugak sikit daripada takde langsung. abg ipar dgn anak-anak sedara aku pown sibuk nak ikot tolong itu ini tapi last-last buat sepah je keje! angin ekkk!

 jeng jeng time to open the preschool door

 terasa mahu mengayuh basikal di wall tu

Hariz bersama baju pra dia

 bukan main seronok lagi nak g sekolah
tapi belajo malas ekk dik!

 haha hasil tampalan aku
simple but huduh
eh cmner tu?

 sudut FIZIKAL
nak main congkak!

 Hadi budak debab
hehehe cute jee

 Selamat Datang ke Prasekolah Alamanda 
Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 11 (2)

wajib lah kan ada gambar gadis manis nie <3
perasan sgt pown tak ley gak JANNAH!

kisah tentang sekolah baru Kak Ude dekat putrajaya nie jauh berbeza daripada sekolah dia dekat Teluk Intan dulu. SANGAT BERBEZA ok! kalau dulu kelas pra dia kecik ja tapi sekarang gedabak besau! penat jugak lah nak hias kelas yg baru nie berbanding yg lama dulu..kelas yang dulu tu pown aku rasa dekat dua tiga tahun baru siap hias. kelas yang baru nie macam dah terlebih-lebih ruang pulak nak hias. adoiii kesian la akak aku sorang tu..kompem penat giler nak kemas nanti. naseb baik aku yang comel nie datang membantu. kalau tak memang patah tulang kederat dia. hoho baik juga aku amek bidang kanak-kanak jugak kan kalau tak memang tak tau mende lah pasal prasekolah nie. so, pada sapa-sapa kawan UPSI aku yang rela membantu menghias & mencantekkan kelas pra akak aku tu, boleh lah call & sms di talian CELCOM JANNAH. huhuhu bantuan anda amat-amat kami hargai ;)

No comments: