Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Monday, November 15, 2010

pagi hingga malam berhang out

salam aidiladha kepada semua umat Islam pada hari Rabu nie...semoga anda semua diberkati oleh Allah pada hari tersebut. Insyallah. yer mengikut tajuk entry kali nie, aku nak citer skit tentang kisah hari ini yg bermula daripada pagi sampai malam...pukul 9.15pg, mak ketuk pintu bilik aku & kak yan suruh bangun..sebab nya nak pergi jalan-jalan dekat Jusco Melaka...al maklumla dekat Muar nie bukan setakat Jusco jerk xde, Midvalley pown mustahil akan wujud punye..hahaha ok ok tak baik ye menghina hometown sendiri. nanti kena sumpah! aku da mula merepek meraban da nie. ok sambung citer...

pastu bermula la episod berjalan dekat Jusco, sebab apa ye mak aku nie suka sgt dgn jusco nie...sbb macam-macam ade dekat sini...completo!hehe..dari kedai makan ade, kedai baju ade, kedai seluar ade, kedai jam ade, kedai roti ade, pendek kata semua ada lah! panjang kata macam-macam ada. hehe ok cukup! yang sebenarnya tujuan aku, kak yan & mak ke jusco nie sbb nak carik jam tangan utk abah tersyg. hari jadi abah semakin dekat jadinya mak merancang nak belikan jam tangan baru utk abah aku. ye r jam tangan yg abah aku pakai skang pown da berkarat-marat tapi still pakai lg tue yg tak ley blash..hahaha so dari satu kedai ke satu kedai ktorg singgah semuanya mak tak berkenan..eh macam die pulak nak pakai jam tu kan..tapi aku ikot jela..hehehe anak mithali la katakan...dan akhirnya benti dekat satu kedai nie..mmg semua jenama jam tangan ade dalam tue..at last jumpe jugak jam utk abah. cuba teka jenama apakah yang mak aku pilih? hoho ORIENT ok! nampak mcm oldskool jerk jam tue tapi smart gak sesuai la utk abah aku tue. tapi  harga dia mmg menakutkan! hahaha bak kata mak nnti mintak ler kat akak2 aku n abg sorang RM50..hahaha elok sgt la tue kan...ok stop jam tangan abah! 

jom kita shopping handbag utk mak aku pulak. yer kedai Carlo Rino menjadi pilihan utama sbb ade "member card"..huhu tetibe aku tertengok pulak satu beg nie..perghhhh! mantop ek! seratus lebih jerk..tapi mampu ke? hahaha bak kata mak aku " jangan nak ngade-ngade beli beg mahal2 ko tue stadi lagik!" hah ambek kau ayat makan dalam punye tembus dalam isi perut aku sekali kan. so peringatan kepada anda-anda semua, jika ingin keluar shopping jangan bawak mak korang...sure kena sound direct punye! hahaha itu utk mak yg berjimat-cermat tetapi utk mak yg kaki shopping sama naik dengan anak kompem akan ckp "amek lah ape pown yg kau nak...nanti mak bayar!" perghhhh mmg HEAVEN lah kan dapat mak mcm tue..haha tapi tapi tapi mak aku pown besh jugak...dia bg jerk ape yg aku nak..Insyallah ade rezeki lebih kompem tak lokek punye! hehehe itu yg seronok membodek sana sini..(senyum lebar)

ok habis beli beg mak, ktorg shopping baju tido dekat Jusco..hahaha xde keje kan org beli baju Padini, PDI, NICHII, aku beli baju tido jerk..tu pown ntah berjenama ke tak..hahaha mcm2 kehal kan...tapi da minat ke arah yg satu tue..nk wat mcm mana kan..mak pown offer nk bayar..lagi laju aku dgn kak yan memilih baju tido..hahaha then, pas tunggu kak yan solat Zuhur, ktorg pown lunch dekat Kenny Rogers Roasters. yummmyyy! mantop ayam die! bikin wa cairrrr! hehehe...after tue, berangkat pulang. sampai Muar, singgah Pizza Hut jap belikan abah Pizza Hawaiian Chicken bersama Gralic Bread & Soup..yummmy! faveret abah aku! dia tak bape sehat sbb tue tak ikot ktorg berjalan. tapi yg pasti muka pasrah jerk bagi Maybank Card pada aku. kah kah kah..abah abah. LOVE U SO MUCH AHHH!









********************************************************


alhamdulillah, petang dah makan sedap-sedap kan, malam pulak pakcik aku ajak makan kat luar...hahaha seronok tau hari-hari mcm nie...mmg gemok free jerk lah kau! hahaha Wak Mail (adik mak) belanje makan aku, Mak, Kak Yan, Mak Ogi (adik mak), Acid, Iqqin & Linda (anak-anak Mak Ogi). happy giler dapat makan & lepak & borak ramai-ramai cmnie tahu??? ala korang mesti tatau punye sbb korang xjoin sekali. hehe ok la selebihnya tatap jela gambar-gambar yg ade nie.




alhamdulillah, semoga ktorg dapat makan-makan lagi cmnie selalu.
Insyallah.

No comments: