Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Tuesday, October 5, 2010

Trip To UIA, GOMBAK on 03 / 04 Oktober 2010

Salam kepada semua pembaca belog, hari ini gian update belog sampai Tiga Entry dalam satu hari, disebabkan abang saya baru berpindah rumah maka line wireless tidak dapat dipasang seperti selalu...kena tunggu orang datang tebuk lubang untuk pasang plug dalam bilik...wah wah Congrate kepada abang saya iaitu Faris Hairi & kakak saya no2 iaitu Farahidah sebab telah berpindah ke rumah baru yang dibeli daripada hasil titik peluh dan keringat masing-masing, yang paling gembira sebab semua bilik dekat rumah abang aku tu full of econs..hahaha seronok baiiii...kau nak tido 7hari 7malam pown xpe baiii..hahaha to kak farah, insyallah akan ku jelajahi banglo mu itu pada cuti sem yang akan datang nanti...

so berbalik kepada kisah topic di atas, pada hari Ahad bersamaan dengan 3 Oktober 2010, kakak aku yang no5 iaitu Siti Zubaidah telah berjaya menghadirkan diri ke Majlis Konvokesyen daripada Fakulti Of Laws di UIA,Gombak...hohoho setelah penat belajar dalam jurusan Undang-Undang surelah seronok giler kan nak lepaskan semua tu..aku jugak yang terkedek-kedek nak habiskan DIPLOMA nie..adoyaiii....sebelum aku,kak ct,abah & mak gerak ke UIA, kak ct bawak aku dengan makabah pergi keje kawen kakak kawan dia dekat Lembah Keramat..then, pukul 1 ktorg sampai dah kat UIA, sempat beli bunga untuk kak ct & pukul 2lebih baru mak&abah dapat masuk dalam dewan. aku telah ditinggalkan bersama kak yan sebab dilimitkan untuk dua orang sahaja masuk ke dalam dewan. cehhhh...punyalah bersemangat aku bermekap bagai tapi harapan jela nak masuk dewan kan...

at last, kak yan bawak aku jalan-jalan dekat sekitar UIA tu..sangat besar & jakun sekejap yeee..tumpang solat di Masjid dalam UIA tu dan sempat singgah dekat Library UIA...kalah sudah Library UPSI..hohoho sebabnya..setiap kali nak masuk library perlu melepasi gate yang macam setiap kali kita nak masuk KTM..giler canggih kan UIA? jakun sangat lah aku kan..tapiiiiii whatever! hahaha memang aku jakun pown...dan pada pukul 5lebih, barulah makabah dan para-para graduan keluar daripada dewan. Sesi bergambar dengan kak ct serta kak yan, sayang gambar-gambar semua dalam kamera abang airi kalau tak dapat dah aku upload gambar ktorg semua. tapi yang penting kawan kak ct merupakan photographer professional telah merakamkan gambar-gambar ktorg semua...dapat jugak aku memegang serta memetik DSLR NIKON D700...rasa bahagia ok! dan balik tu aku masih termimpi-mimpi memegang DSLR idaman..:)















Seterusnya pula, kisah bersambung pada tarikh 04/10/10 iaitu Majlis Konvokesyen Kak Yan daripada Fakulti Of Economics..oleh sebab semua kerja pada hari itu, maka aku sangat happy sebab akhirnya dapat jugak aku memboloskan diri masuk ke dalam dewan yang gilang-gemilang tu...besar weh! tapi bila dah masuk dalam dewan tu agak terkelu lah lidah aku nie kan dengan  Speech Bahasa Inggeris yang di sampai oleh Rector UIA. dengan Dean-Dean sekali aku fail nak faham apa yang dorang cuba sampaikan...hahaha giler kering BI aku kan..tapi yang penting Kak Yan sangat cantek berkebaya Oren menaiki pentas mengambil Skroll dengan megahnya..walawehhhh...aku semakin tidak sabar nak tunggu habis Diploma..macam mana pula rasa debaran menanti hari KONVO aku kan kan..weeee mesti seronok sebab adik-beradik aku semua datang nanti..ok stop berangan! majlis tamat pada pukul 11lebih & ktorg menunggu ketibaan Kak Ct yang terpaksa lari daripada Court sebab nak tangkap gambar kenangan bersama family..

dan tepat pukul 2 petang ktorg gerak pulang dari UIA. Kak Yan drivekan hantar aku pulang ke Tanjong Malim, sempat singgah di Hentian Sg. Buloh untuk Solat Zuhur dan makan KFC! weeee dan malam tu datang QUIZ Subjek Pemerhatian & Penilaian Kanak-Kanak lambat serta kecewa tak dapat jawab soalan dengan sempurna! waaaaaaaaaaaa nak nangessss dah nieh..huhuhu pape pown doakan saya berjaya!











4 comments:

budak chOmel said...

yann tu kakak kamu ke???

Ct NuRJaNNaH said...

yup
kakak saya
nape?

Encik Tikus said...

bagi dslr sebijik dekat gua

Ct NuRJaNNaH said...

encik tikus
saya bukan anak jutawan
huhuhuhu xmampu nak beri kpd kamu