Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Thursday, October 14, 2010

Calon Suami Saya

salam hyehye kepada semua pembaca belog saya
hari ini saya ingin bersuka ria bergelak ketawa 
boleh tak?
mungkin sebab assgment semua telah siap 
alhamdulillah , hasil kerjasama daripada rakan-rakan sekalian

seterusnya juga , saya telah mempunyai masa untuk mengupdate belog
sedang asyik mengonline di FB
tiba-tiba saya terbaca sesuatu dalam status seorang rakan
tentang salahkah wanita tak tahu memasak?
makan dalam tak persoalan yang diutarakan itu?
ahaksss..kalau lah saya nie memang sah-sah la tak reti memasak
takat goreng telur mata lembu , masak nasi yg kdg2 ley jadik bubur tu
masak air , goreng ikan bilis , goreng tauhu tu boley lah
yang lain-lain agak2 nak suruh aku masak lauk kicap kew sambal kew
memang tidak menjadi lauk r kan..hahaha
ok persoalan nya disini adalah
bila aku baca entry 
betul jugak apa yang dikatakan 
mungkin juga betul untuk 100% sokongan daripada aku
tak semestinya jika wanita tidak pandai memasak
lelaki boley sewenang-wenangnya memilih wanita lain yang pandai masak
sebagai calon isteri mereka
sedangkan mengapa kita tidak meletakkan syarat untuk calon suami yang pandai 
menjadi imam setiap kali kita melakukan ibadat kepada Allah?
"Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin 
ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup.
Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama 
dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai.
Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi 
dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya.
Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami.
Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa
walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam.
Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu.
Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal.
Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri,
kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola. 
Begitulah standard yang telah ditetapkan.
Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga? 
Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah.
Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, 
sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga."

dengan ini, sesiapa yang nak jadik laki aku boleh lah test menjadi imam
di surau-surau yang berdekatan dengan tempat anda
Insyallah , aku pula akan cuba belajar memasak 
dalam masa 10 tahun akan datang
huahuahua ;)

2 comments:

~SANG PENCERITA~ said...

sy sokong!!!

tapi kau melampau lah nak tggu 10 thn akan dtg baru tahu nak msk!

Ct NuRJaNNaH said...

hahahaha suka aku r!
kau jeles lah tu kan?
ala kau tau kan aku nie caner?
pemalas giler nak masak!