Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Sunday, October 31, 2010

back to my real life

salam semua pembaca..melalui tajuk entry aku nie agak skema lah kan...cewah! ntah biler aku bertukar jadik vampire sampai nak back back to real life ekk..haha ok ok kisahnya sebab aku dah start cuti selama 3minggu...sebelom final exam..ape pasal lama sgt cuti nie??? sebabnya seminggu utk cuti stadi week 2minggu lagi cuti khas...pe mende yg khas nye sgt pown aku tatau ler...kalau korang nak tau perlu tanya ke pihak UPSI...haha...

so last day kelas Jumaat pagi tu aku dpt tempuh dengan kadar yg menyeronokkan sebab kelas tak sampai sejam pown sebab Puan.Mazlina memahami kerakusan pelajar-pelajar nya utk pulang bercuti ke kg halaman..dan dia just bg tips utk final exam nanti. seterusnya, aku dgn Noa agak selamba badak dgn muka tak bersalah makan dalam kelas...padahal Puan Maz xkuar lagi dari kelas tue..hehe poyolah jannah nieh!

ok kisah bersambung kepada Jumaat  petang kepada operasi mengemas segala khazanah bertikus ku..hahaha sengal sey..brg2 sumer bukan main berhabuk lagik dalam bilik aku tu...si roomate tersyg selamat dah pulang ke kg pg tue..dgn menaiki tren Syera,Noa & Yus balik JB. dan aku pulak saat sorang2 d bilik mengemas beg pe sumer sedih ekkk d tinggalkan!dan malam tue, Kak Mar dan Abg Sham datang ke kolej utk angkut aku dengan barang-barang aku pulang ke KL...sempat singgah Yik Mun jap sbb Kak Mar lapo nk nguyah PAU..kah kah kah..lawak sungguh kakak aku sorang tue.

dan selepas itu, aku bermalam d rumah Abg Airi sbb esk pg nya aku kena gerak g Kuantan..aiseyyy men..byk berjalan luas pemandangan aku, dari Jalan Duta ke Pekeliling sbb nak carik bus ke Kuantan punye pasal..boley pulak dkt Jalan Duta xde bus g area Pahang ekk..sekelip mata dari Tanjong Malim ke Kuala Lumpur ke Kuantan..ahaksss agak terkejang lak kaki aku nie duduk dalam bus EMPAT JAM kan..adoiii lama giler perjalanan dah r naek bus dua tingkat..fenin pale d buat dek driver bus Plusliner tue! tue tak citer lagik aku menahan nk terbuang air kecik dlm bus...naseb bus benti nak isi minyak kat Shell..kalau tak aku rase boley tertanam BATU KARANG BESAR dlm perut aku nie hah..huhuhuhu..thanks a lot PACEK DRIVER..ur da besh!

dan sesampai di Terminal Darul Makmur,Kuantan...tunggu lah beberapa minit kedatangan abg ipar aku, Abg Fendi serta Fariduddin dan abah tersyg...sampai dekat Bukit Istana teruja aku tengok rumah Kak Fara yang tersergam indah...banglo satu tingkat yang berwarna putih merah itu sangat menarik ok! belom citer bahagian dalam lagik..sure meleleh air mata malam-malam sebab rumah nie besar sangat! naek takot aku nk duduk weh! hehe pape pown tahniah to my sister Farahidah b'coz she got new house n new baby gurl in the same time..ahakss..seronok kan?tapi yg penting aku ler yg penat duk terkejar2 anak sulung dia yg aktif berlari tue.

and now, aku sedang m'update belog menggunakan broadband Kak Fara. di atas katil empuk nyaman dan di katil yg besar di dalam bilik yang besar lagi luas...perghhh memang tak bangun-bangun ler kalau tidur kan..mak dah puas bebel suruh bangun..xde nye aku dengar..hahaha dan nama baby gurl masih belom diketahui sebab Abg Fendi kata tak dapat lah pahala sunat kalu bgtau nama baby awal2...pahala sunat tue dapat kalau kita bgtau nama anak kita pada hari ketujuh kelahirannya, dan Khamis ini akan diadakan kenduri baby diikuti dgn pengumuman nama baby gurl Kak Fara & Abg Fendi. dan aku pulak tak sabar nak balik Muar hari Jumaat or Ahad nie..Insyallah.

No comments: