Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Sunday, September 19, 2010

setibanya di Kolej Harun Aminurrashid, UPSI

salam penat lelah dari aku..
panjang tak tajuk entry aku kali nie?
ok saja nak bagitau u all's yang aku da sampai dekat kolej aku di Tanjong Malim.
thanks to my sista and my bro-in-law coz sudi anta aku balik ke sini
dan sebenarnya aku tak nak balik pown!
ok sangat jahat yeee ayat di atas..;)

sekarang nie tengah duk lepak-lepak dalam bilik sorang-sorang
tunggu roomate aku balik..dia tengah berjoli dekat Kolumpo sane
finee! just nak cerita tentang perkara yang telah berlaku pada hari yang lepas
Khamis, Jumaat, Sabtu & Ahad
gabungkan jela kan senang cikit gamaknya..tok sah lah nak bazir-bazir page dlm belog nie

kisahnya, pada hari Khamis, abah tercinta telah merancang untuk beraya di Kolumpo
maklum sajalah sedara-mare aku melambak dekat KL tu..
dalam pada masa yang sama , duduk di KL tu sampailah hari Ahad untuk anta aku pulang ke kolej juga
so pepagi lagi aku, abah,mak & kak yan bertolak dari Muar ke Kajang rumah abang aku
Khamis itukan holiday sempena SATU MALAYSIA..jadinya Abg Airi & Kak Miza tidak bekerja
maka, untuk menjimatkan page dalam entry ini aku akan menggunakan point penting sahaja.
Khamis
  • sesampai di rumah Abg Airi , berehat sebentar untuk menunaikan Solat Zohor jamak Solat Asar
  • lepas Zohor, gerak g Bangi rumah Uncle Salleh & Untie Esah beraya sebentar
  • kemudian , gerak ke Sepang di Bandar Enstek untuk pergi ke rumah terbuka sedara mak
  • Menu yang disajikan adalah Nasi Tomato, Ayam Masak Merah & Pepedom serta Bubur Kacang Merah sebagai pencuci mulut
  • balik semula ke Kajang , Abg Airi bawak Kak Yan g Klinik sebab Kak Yan demam
  • dan kembali bersama Pizza Hut , sedapp sgtt hingga menjilat ibu jari kaki. hohoho
  • malam nak tido perut ketat semacam jerk dan berak-berak..kah kah kah selekeh benooo aku!
Jumaat
  • bangun pagi , mandikan Asyraf & Irsyad & menjadi babysitter dorang berdua (abg & kak ipar keja)
  • then, siapkan assgment group untuk subjek Falsafah Kurikulum Permata
  • selepas Asar , gerak g Putrajaya iaitu rumah Kak Mar sementara menunggu Kak Mar & Abg Ipar pulang dari kerja.
  • then, gerak g Bangi , rumah Kak Zam ( kakak sedara) ada buat birthday party anaknya & open house
  • bermalam di rumah Kak Ude di Putrajaya juga , Kak Ude & Kak Mar masak makan malam
  • Menu pada malam itu adalah Nasi Putih , Sup Ayam, Mee Goreng Halus, Sambal Udang.
  • pendek kata, sedap hingga menjilat ibu jari kaki. memang terbaikk ahh kakak-kakak aku masak!
 On The Way to Putrajaya, Imad tak duduk diam bila Cik Yan dia pegang

bila dekat Mak Su dia , alalala manjanya Imad nieee geram aku!

tengok tak betapa empuknya badan aku sedap jerk dia tido
dekat Cik Yan tak besh! hahahaha tak empuk macam Mak Su!

sesampai di rumah Kak Mar, abang nya pulak mengada-ngada
lompat sana panjat sini..adoyyaiii PENING PALE!

Sabtu
  • malas bangun pagi tapi perlu bangun jugakk sebab nak memulakan konvoi beraya beramai-ramai
  • memulakan sesi beraya di rumah Abang Man & Kak Sarah di Kota Damansara
  • sampai jerk kat rumah Abang Man , kami adik-beradik melantak dulu dekat ruang makan yang disediakan
  • seronok dapat jumpa ramai sedara-mara termasuklah sedara aku yang dah habis belajar dekat UK
  • si abang bakal bekerja sebagai Doktor manakala si adik bakal bekerja sebagai Akauntan . wah wah cepat giler dorang habis stadi kan? padahal yang adik tu baru jerk umur 23 tahun. besh doe!
  • habis makan dan borak , ktorg gerak g Kelana Jaya pulak rumah Uncle Bidin & Untie Bibah di SS3/90...
  • sambung makan lagi & makan & borak & bergambar antara anak,emak,bapak sedara
 kalau lah di belakang itu kereta aku kan besh!
haha HARAPAN jela nak dapat kan!

ini baru halaman rumah nya der...
belom tengok lagi di dalam rumah
hahaha giler bapakkk ahhh!

  • seterusnya menguatkan kaki untuk beraya di rumah Untie Huda di Taman Tun Dr. Ismail yang anaknya itu baru habis belajar di UK..Borhan & Aisyah..giler sporting habis dorang nie..selamba rock ok! walaupun dah duduk kat overseas lama tapi still tak sombong dan angkuh.
  • tumpang bilik Aisya jap nak rehat & menunaikan solat bersama kakak-kakak tercinta
  • lepak lama sikit dekat rumah Untie Huda nie sebab dah lama tak jumpa dorang
  • kemudian , gerak ke rumah Uncle Did & Untie Lily di Taman Melati , Gombak
  • adoiii, boleh giler aku macam nie...sebabnya perut dah memang tak ley time makanan lagik dah macam nak meletop pown ada..borak-borak kejap & mula gerak untuk pulang
  • gerak ke Padang Jawa, Shah Alam pulak untuk hantar Kak Yan pulang tapi sebelom itu singgah di Jakel terbesar serta Ariani untuk membeli-belah
  • Kak Ude & tudung Ariani nya
  • Kak Ct & baju untuk KONVOKESYEN nya
aku? macam biasalah jangan harap lah nak dapat apa-apa kalau tak de duit! 
tapi gambar still tangkap untuk dijadikan sebagai kenangan..
cukuplah jalan-jalan dan seharusnya memikirkan tentang assgment pulaaa.
selepas berjalan sakan semalam & hantar Kak Yan balik rumah sewa dia
ktorg pown gerak balik Putrajaya semula & malam baru sampai
penat sangat sampai tak larat nak bukak mata da.
 kakak , kakak & adik

Jekel Vs Ariani?

jakun gilerrr..
dalam Jekel ada Lif doee

di rumah sewa Kak Yan

sempat lagi dorang nie ekk

tengok la tu anak sedara aku
ada jerk dia dalam setiap gambar
nak mencapap jerk keja
anak sapa lah tuh ekk?

inilah keluarga bahagia namanya
Insyaallah, air yang dicincang tidak akan putus!
kredit to my bro-in-law

Ahad
  • pagi tadi , siap kemas pagi-pagi tu & singgah jap beraya dekat rumah Uncle Ciem & Untie Farida di Gombak dorang buat open house jugak
  • kenyang makan Nasi Lemak & Roti Canai serta Kuih Karipap & Sandwich Telur
  • selepas itu , gerak g Tesco Rawang beli barang-barang aku untuk dibawa ke kolej
  • sempat beraya di rumah kakak kepada abang ipar aku di Serendah & dapat duit raya!
  • then, selamat sampai ke Tanjong Malim dengan hati yang amat berat sekali.
 shopping spek itam di Tesco Rawang
anak-beranak yang bergaya kononnya lah tu

abang ipar aku pown nak join jugakkk
bergaya dengan spek itam nya

aku dah mula rindukan mak & abah!
semoga mereka sihat-sihat hendaknya di Muar tu
" Mak Abah, tunggu jana balik eh lagi enam minggu jerk lagik"
pastu dua minggu lagi aku harap dapat join Kak Ct & Kak Yan konvo dekat UIA, GOMBAK nanti
terpaksa lah aku skip mana-mana kelas kan..macam Cik Munira Muhiyddin pernah buat dulu.
Sekian, terima kasih para pembaca sekalian kerana sudi membaca entry saya yang agak panjang ini.
Harap anda semua tidak bosan & terhibur.

4 comments:

Munira Muhiyddin said...

hahaha . nampaknya sifat skip kelas macam aku penah buat akan menjadi ikutan .
BAGUS BAGUS :D

Ct NuRJaNNaH said...

hohoho itu sudah semestinya lah kan!
weh ko pehal diamkan diri je nie?
bls ler msg aku der!

Munira Muhiyddin said...

HAHAHAHA . JANNAH GEDIK !
naik2 raya nak sensitip bagai

Ct NuRJaNNaH said...

bagaikan kacang lupakan kulit!
mestila aku sesentap
sbb kau kawan baek aku!
tibe2 diam mane x aku geram!