Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Saturday, June 5, 2010

sakit ku datang kembali...

mesti korang tertanya-tanyakan sakit apakah yang melanda diri ini..ehmm sakit yang sangat lama. sebab aku dah kena sakit nie sejak aku form 4 lagi sampai la skang tak benti-benti..ok yang pasti sangat serius sebab dah urut pown tak baik-baik jugak. aku pernah cuba ubat cina..dan ok jugak cuma kali ini datang semula dan rasanya aku perlu minum lagi ubat cina nie. yeee sangat pahit dan hitam dan pekat...yarksss! kau orang nak rasa x? sumpah ley pengsan dengan bau-bau dia sekali..ahahaha...

hari tu abah bawak aku pergi kedai 'SENG SEY' iaitu kedai ubat orang-orang Cina. segala atok nenek kayu herba semua ada kat kedai tuh..fuhh..masuk jaa kedai tu terus pergi belakang jumpa dengan TABIB kat kedai tu. aku dan abah terangkan pada dia penyakit yang aku alami ini..dan dan tiba-tiba TABIB tu kata 'jangan makan ikan ye, sebab ikan keluarkan banyak darah' adeyy aku dengan abah terkejut gilakk sebab nya aku nie memang kaki gatah IKAN...fav food aku kowtt kau ckpla ikan apa yang aku tak pernah makan...IKAN PARI,IKAN SELAR KUNING,IKAN SIAKAP,IKAN TERUBUK,IKAN PARANG,IKAN KEMBUNG,IKAN BAWAL,IKAN CENCARU...dan segala bapak-bapak ikan yang adaaa dalam dunia nia semua aku sukaaa!

dan sangat kecewa sebab aku tak dapat makan ikan lagi..TABIB tu kata tunggu sampai sihat baru ley makan. dan dan AIS pown aku xley sentuh! adeyyy TABIB tu pown tulis la kat satu kertas segala ubat-ubatan yang aku kena makan. adeyyy...banyak betol ubatnya...segala akar kayu,arang,kayu balak semua aku kena makan tahu???hehehe....nak tengok x ubat aku? tengokla gambar-gambarkat bawah tu..
 
 





adeyy kurus lah aku macam nie..dan balik jerk dari kedai Cina tu, mak aku pulak ley masak ASAM PEDAS IKAN PARI..TIME KASEH lah MAK sebab masak ikan pari tuh! DUGAAN DUGAAN...dan kak yan gelak kan aku sebab tak dapat makan ikan!

1 comment:

eida asnida said...

cam org kena pantang lepas bersalin jer...hahaha...pape pun get well sooon....