Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Saturday, June 26, 2010

kisah yang bersambung-sambung...

sebelum aku mahu memulakan entry kali ini. aku ingin memohon maaf kepada seseorang sebab maybe aku dah sakitkan hati adik angkat kesayangan nya yang baru saja pergi meninggalkan dunia ini...Innalillah..sungguh aku tak berniat pun nak tuduh-tuduh arwah adik angkatnya itu. betul la kata orang 'terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata sukar dimaafkan' maaf sangat-sangat pada awak..semoga Allah mencucuri rahmat kepada roh eyka. maafkan sy juga atas segala apa yang telah sy kata pada eyka & juga kepada awk.sungguh hati aku serba-salah lepas dapat khabar dari kawan id. kenapa mesti salahkan aku? teruk sangat ke aku nie? Ya Allah, tabahkanlah hati hambamu ini!

kala ini, aku sedang menghayati novel karya Mimie Afinie yang bertajuk Bila Sudah Suka. ayat-ayat dalam novel nie sangat simple & memang sesuai dengan tahap umur-umur macam aku nie..aku suka sinopsis nya yang menggambarkan diriku...
kata orang, cinta pertama paling sukar untuk dilupakan.
kata orang lagi, bila kecewa dalam bercinta, kita memerlukan masa yang lama untuk sembuh.
benarkah begitu? Kalau benar, kenapa aku senang sangat jatuh cinta & senang pula melupakan?
Pantang orang buat baik sikit, senang sangat nak beri hati.

yee..rasanya novel nie memang sesuai dengan jiwa aku..buat masa sekarang ini. petang tadi abah pesan lepas solat Magrib nanti buat solat Sunat Gerhana Bulan. usai aku melakukan solat sunat, mak pulak panggil tunjukkan pada aku dan kak yan gerhana bulan itu. tapi..ehhh salah tengok rupanya ekk..kelaka gilee mak aku..rupanya yang kami tengok itu bukan bulan gerhana..tapii yang pasti bulan gerhana sangat terang dan indah. terasa macam dekat sahaja dengan kami. macam di atas bumbung rumah. kata mak jika gerhana bulan atau matahari berlaku, maka ALLAH sedang murka. Ya Allah! sebab itulah kita sebagai umat Islam sunat melakukan solat sunat gerhana itu. mintak dijauhkan dari bala bencana Allah. kata mak lagi, gerhana yang jelas di negara-negara itulah yang sering berlakunya bala. seram bulu roma aku mendengarnya. moga-moga Malaysia masih selamat dari bencana ngeri yang sering berlaku di negara lain. Amin! dan yang pastinya mak aku boleh pulak bersemangat cari bateri kamera digital semata-mata nak tangkap gambar bulan yang sedang gerhana itu. Allah..indah sungguh ciptaan Mu. 

hari itu, kak yan bersungguh-sungguh buat ais krim goreng yang diajar oleh kak mar. sekali dua aku ngap masuk mulut tahu??? kak yan geleng kepala jerk tengok sikap pelahap aku tu. tengoklah sapa yang ajar kan? hehe mesti kak mar bangga kan baca entry aku kali nie.hehehe cara ahhh kak! yang penting..aku puas sangat-sangat sebab dapat gatah durian malam tadi. sedappp gilakkk! FRESH wooo durian itu. sanggup abah beli mahal-mahal durian tu semata-mata nak bagi aku makan. sebabnyaaa abah dah curik makan durian aku! hahaha tu la sapa suruh makan sorang-sorang..kan da kena belikan untuk aku! kegilaan kami sefamily memang sukakan durian..nak nak tengah musim durian sekarang nie kan? hari tu pun uncle did datang rumah kami & ajak abah pergi PAGOH sebab nak beli durian. aku tengok kak zam makan durian tu da macam makan nasi gamaknya..adeyyy..bahaya betul penangan durian nie kan? yang pasti dalam family aku kak yan sorang jerk yang tak makan durian..hahaha :)







p/s:ada sapa-sapa anak tokeh kebun durian tak? jom pinang aku jom! boleh la aku makan durian hari-hari..hahahaha gilakkk jannah nieh!

6 comments:

skpa.pra09 said...

ko silap jana, akak pon xmakn yek...1 ulas lehla..abg ipo ko yek, gile duyan...

Ct NuRJaNNaH said...

ohhh akk pun tak makan ekkk..ptt leee..hahahaha

Munira Muhiyddin said...

Moon : kak yan , nak eskim goreng . asyik Jannah jep dapat . saya bila kak ? BILAAAA ?? haha

Ct NuRJaNNaH said...

moon hahahaha aku ajak datang umah tak nak! kan daaa...melepasss!

IsaFaLL said...

nak2....

Ct NuRJaNNaH said...

isa: sibokk jaa! haha