Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Saturday, June 5, 2010

Last Day kat Tadika Gemilang Indah... :(

alhamdulillah sudah sebulan kerja dan banyak pengalaman yang aku dapat. Insyaallah aku akan praktik kan jika diberi peluang. dan dan sangat gumbira sebab last day aku cukup bermakna. merasa jugak aku ajar kelas tuisyen untuk budak Darjah Empat. SK (C) SHOON CHENG...pagi-pagi datang rasa macam kekok kan sebab aku dah cuti dari hari Isnin-Khamis dan tetibe aku sambung kerja Hari Jumaat kan ke tak masal tuh? besh wooo! hepi sekali...untuk belah pagi tak de kerja sangat sebab hari tu merupakan Parent's Day. mak bapak budak-budak tadika tu datang untuk amik Report Card anak-anak dorang. so dapat lah rehat pepagi tu..tapiii pukul 2 petang aku datang balik Miss Teh suruh aku ajar kelas tuisyen Darjah Empat pukul 4-6petang. ok lah jugakk kan..dan 2-4 tu aku just kena awasi dorang siapkan homework masing-masing. budak lelaki yang dua orang tu memang agak rapat dengan aku walaupun dorang nakal gilee! budak-budak Cina sekarang memang beruntung sebab dorang ada Kamus Digital yang khas untuk BM,BI & BC. dorang siap ajar aku pulak cmne nak guna bende alah tu..dan aku tulis kat kamus tu " Today is my last day at this kindergarten". dan dorang berdua terkejut dorang siap tanya aku "Hari ini kamu kerja last day ye" dan aku angguk dorang bagitahu pada budak-budak lain dan yang lawaknya ade sorang budak lelaki nie Darjah Enam dia nak tanya aku "Cikgu, hari ini kamu...kamu...GAJAH..GAJAH..kamu GAJAH" hehe melekek-lekek budak-budak kat situ gelakk punya lah tergagap-gagap dah tu salah cakap..sumpah kelakar gilee..dia sebenarnya nak cakap hari nie aku NGAJAR last day ke tapiii dia tersalah cakap GAJAH dengan pelat-pelat CINA..adeyyy then..budak yang dua tu aku saja tanya ada FACEBOOK tak..lajuuu jerk dorang kata ada...dan ktorg pown saling tukar-tukar emel... dan yang wat aku terharu dorang kata pada aku " saya suka awak di sini cikgu" wahhh thanks korangg..cikgu sayang korang dan study betol-betol k..aku sempat promot blog n fs aku pada dorang. tatau lah dorang tahu bukak ke tidak....pape pown GAJI da dapat..so JOM KITA ENJOYYYY!
inilah Kamus Digital tu..macam laptop kecik pown ade..

ini masa pukul 2-4petang..masa untuk siapkan homework
tapii apa yang jadik? homework celah mane kalu da main je kan?
inilah budak berdua yang aku ceritakan tadi
ini masa balik...around 6-6.30 pm
bye korang semua...Teacher Ana always pray 4 u all!!!

No comments: