Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Wednesday, June 2, 2010

Interview YPJ dekat Uitm,Segamat

enrty kali nie tentang kakak aku yang palingg cun..ahah celahhh cun! (ayat jeles). hari nie aku,mak,abah dan kak yan pergi Segamat,Johor. kak yan ade interview dengan pihak YPJ untuk mohon pinjaman sebab skang kak yan tengah sambung Master dekat Uitm, Shah Alam. oh ho..aku mahu menjadi sepertinya...insyaallah! umur 25 sudah mempunyai Master. kata kak yan, zaman sekarang budak-budak makin pandai dan bijak. kalau kita tak rebut peluang yang ada kita juga yang akan rugi. oleh itu, budak yang bernama Jannah ini sedang memasang angan-angan mahu belajar ke tahap yang tertinggi. Insyaallah jika diizinkan oleh Allah. 

pagi-pagi lagi abah dah bawak kereta laju-laju. sebab interview kak yan pukul 9.30 pagi. dan ktorg bertolak dekat kul 8 pagi..kau bayangkan betapa pelesitnya abah bawak kereta tadi. aku kat belakang terhuyung-hayang dibuatnya! dan yang pasti merasa jugakkk aku naik Formula One..kah kah..sampai Uitm,Segamat terus aku teman kak yan cari tempat nak interview nya..mak & abah tunggu dekat kafeteria...apabila kak yan sudah masuk bilik interview pada pukul (tak sempat tengok jam sebab jam tangan da ilang) so tak pasti dalam pukul berapa tetapi apa yang pasti pukul 12 pm baru ktorg bertolak pulang ke Muar. lakkk kau kira lah berapa jam aku duduk tercongok sorang2 kat situ... aku juga sudah seperti ibarat Kaunter Pertanyaan sebab setiap kali makcik & pakcik yang lalu depan aku kompem dorg akan tanya ' ada ape nie dik' bila dorg tengok ade orang ramai-ramai...aku pon dengan malas akan menjawab ' ada interview YPJ pakcik makcik'

kebetulan pulakk aku duduk betol-betol sebelah pintu masuk utama...pintu tu memang terbukak tapiii ada pakcik dah tutup pintu tu. aku dengar makcik & pakcik yang kat pintu tu borakborak dia kata kat celahhh pintu tu ada kelawar (opss sangat tidak baik mencuri perbualan orang tua-tua) jadi aku pown nk tengok sendiri kelawar tu..arghhhhh! ngilu beb dengar bunyik kelawar tu. ada ke makcik tu kata dah macam DRAKULA..lakkk lagi mauu menakutkan aku ekkk yang dah sure-sure duduk sorang2 berdekatan ngn pintu tu..naseb dah tutup..tapiiiii! ada sorang makcik nie pulakkk..adoiii tangan dia memang gatal! ade ke die pergi bukak balik pintu tu menjadikan kelawar tersebut tersepit kat celah pintu dan dan bunyik dia bisingg gilee dia try untuk terbang keluar dari celah-celah pintu..aku terus bangun dari kerusi ekkk ( cuak dah nieh) dan makcik tu muka dia memang aku xley lupa beb! sumpah cuakkk gilee bila dia nampak kelawar tu dan dan die tetibe pegi kat aku smbil pegang tangan aku..ehh makcik jangan main pegang-pegang sy..kenal pown tidakkk..hahaha tapii dalam hati jelaa kan..naseb ada pakcik lalu kat situ dan makcik tu pown panggil pakcik tu mintak tolong keluarkan kelawar tu..dan pakcik tu dengan gentle nyaa memegangg kelawar tersebut dan MAKCIK tu belom sempat pape sudah mencecet cecet lari masuk ofis..hahaha lawak dowh..pakcik tu siap gelakkan makcik tu lagiii. aku pown ikot gelak gakk padahal dalam hatii ALLAH jerk taw bagaimana takotnya aku dengan sang kelawar itu.

habiss interview, aku & kak yan tak makan apa-apa pown. ktorg terus gerak balik MUAR dan singgah sekejap dekat Murtabak Singapura. wow...rangupp dowh murtabak dia..sedappppppp gilakkkkk! kak yan yang mula-mula malu nak tambah murtabak habiss sepinggan dia melantak sorang. dan dan pekerja kat situ ramai lelaki..masa ktorg nak balik tu..boley pulak dorg bersidai kat tepi meja ktorg dan dan tunjuk isyarat mahu no fon kak yan..kak yan pown tunjuk isyarat pada mak dan dorg terus terang kata ' makcik, bagila no fon anak makcik' wakakaka...aje merepek gileee abg2 yang kerja kat situ. mak cakap NO ENTRY! hahaha kesian merekaa..moral of the story: jika punya anak perempuan ramai sila mekapkan dorg macam RED INDIAN..hahahah tak masall ekk..





No comments: