Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Sunday, May 30, 2010

Petang Jumaat . Pagi Sabtu . Pagi Ahad

Jumaat
tepat pukul 2.30 petang aku,kak yan, mak dan abah bertolak pergi ke Kajang. mula-mula perjalanan sangat seronok dan happy tapii akhirnya hujan turun dengan lebatnya. kak yan driver dan aku duduk sebelah dia. mak dan abah duduk belakang. yang kelakar nya mak abah panjangkan leher tengok cermin depan. last-last abah kata ' Sakit jugak tengkuk wat cmnie lama-lama ekk' hahaha taw xpe bah oii macamlah dia yang bawak kete kan? tapi alhamdulillah selamat sampai pada pukul 5 petang kat Kajang. ktorg mandi dan siap-siap ke Putrajaya amik kak mar dan pergi Pasar Malam Putrajaya. wahh sangat ramai orang dan orang-orang itu encem! aku sangat teruja dan dan mereka tak pandang aku pown. hahaha ok Jannah je perasan lebih! selepas puas menjajah itu dan ini di pasar malam kami pown lepak-lepak sambil makan-makan kat umah kak mar.

Sabtu
bangun pagi solat subuh dan tidow semula. tepat pukul 9 aku mandi dan siap-siap mau pergi ke JALAN TAR. mak nak beli tudung dan sebagainya. aku & kak yan temankan mak membeli-belah di Jalan Tar manakala kak ct tunggu dalam kete jerk, dia malas nak turun. dann hampir rm400 kami berbelanja di JALAN TAR hanya untuk tudung dan telekung. yeahhh aku dapat telekung baru. Thanks makk! sayang mak Lebihh ahh! selepas itu ktorg singgah Kampung Baru jap..cari Stokis Kopi DXN. abah mahu beli kopi tue. dan dan sempat jugakk singgah kat kedai jual Bubur Lambok. sedappp! hehehe...after that ktorg bertolak ke Shah Alam. singgah lunch jap kat restoran mende ntah..yang pasti aku dah jatuh haty dekat Tempe Goreng dia. ranguppp macam makan keropok kau tahu??? dan sampai jerk umah sewa kak yan aku terus tidow! hahaha tak senonoh tol pas makan tdow ekkk...pastu bangun kul 4 untuk solat Zuhur/Asar (jamak lah) then...sebab busan sangat nak main laptop guruh lah pulak terus aku capai novel roomate kak yan punye. macam beshhh la pulak kannn dan akhirnya tak sempat habiskan novel tu sebab pas Magrib terus bertolak balik Kajang. akan ku carik novel itu sampai dapat! ingatkan nk singgah I-CITY kat Shah Alam tapiii makk oiii banyak no kete jalan jam kowtt terus patah balikk jeee. naseb lah dekat dengan umah kak yan. bole pergi sendiri nanti dengan kak yan. naik motor jee..hahahaha...sampai Kajang amik abah kat umah abg airi dan ktorg lepak makan malam kat kedai mamak. Kredit to Alif Bistro! Tosai kau memang sedap lah mamak oiii!

Ahad:
pagi-pagi agak malas untuk siap-siap barang tapi terpakse bangun jugakk balik Muar. dan singgah sebentar di R&R Seremban. menu aku adalah Mee Hun + Kueh Tiaw + Telur Goreng + Teh Tarik.sedap sedap dan masuk jerk kete On The Way balik Muar kompem lah kan perut dah kenyang. suasana yang sejuk disebabkan hujan sure-sure lah aku tertidoww dan kak yan kat sebelah yang tengah drive bengkek jerk sebab aku tidow. haha jelez lah tuh! apa-apa pown sangat seronok minggu ini! thanks to everbody yang buat aku seronok sangat... THE END :)

dapat tangkap I-CITY dari jauh jerk...huhuhu

No comments: