Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Sunday, May 30, 2010

kerja ku pada Hari Isnin - Khamis / 24-27 May 2010

weeeeeee :) wiiiiiiiiiit :) agak teruja untuk menaip selepas setelah berkurun lama aku tak menaip. asik sekali online dekat kampungchat sampai malas nak update belog. pape pown aku bersyukur sebab seminggu jek lagi aku kena kerja. then, lepas nie boleh lah carik gado dengan mak n abah kat umah. ahahaha anak yang JAHAT! oleh sebab aku malas nak cerita banyak-banyak dari hari Isnin sampai Jumaat lepas so aku campur aduk kan jela cerita nye ok? minggu nie Hari Isnin jerk aku kena bantu jaga kelas K1 dengan Ong. alahaiii aje gilee aku layan kerenah budak-budak nie. dah lah manja yang amat dengan aku. kanggg aku tonjol kepala kau marah! hehehe ok sangat tak baik buat begitu kepada kanak-kanak. Jangan tiru ajaran Teacher Ana ini ye. 

mari aku ceritakan berdasarkan gambar-gambar yang sempat aku tangkap:

 Sinopsis 1
nama dia Raymond Lim ape mende kejadah belakang die aku tak ingat
die nie boley dikatakan sangat nakal dan ikot mood 
boley jadik baik boley jadik nakal
tapii yang lebih sure lah NAKAL kan!
die suka duduk atas riba aku 
then pelok aku kuat-kuat sambil picit pipi
lakkk sumpah budak nie ade masalah mental skit.
ade sekali tu aku tak ingt ari ape..bole pulak die makan gula haram jadah
melekat gula tu kat rambut die..haha yg ini mmg sangat lawak
dan paling aku takott sekali dia boley gelak + ketawa dalam satu masa
hah...cube kau bayang kan kalau kau kat tempat aku? betapa SERUN nye aku!

Sinopsis 2
nama dia Zhen Hao 
dia nie baik plus plus suka senyum pada aku
dia dengar kata dan tak nakal sangat macam budak-budak lain
aku rasa die nie memang mengikuti tahap perkembangan kanak-kanak yang cergas dan aktif
trademark dia bila aku tangkap gambar adalah menunjukkan 'PEACE'

Sinopsis 3
nama dia Zheng Sheng
ahaha panjang gilak nama die 
aku sampai susah payah nak sebut kau tahu???
dia selalu cakap cina dengan aku
alahai budak macamlah aku paham ape yang kau cakap!
tapii reaksi aku tentulah angguk dan geleng jekan ape yang dia kata
(cikgu yang prihatinlah katakan)
STOP PUJI DIRI ANDA JANNAH!
tapi dia nie pown setanding dengan C Hao tu
selalu dapat 100% dalam exam
suka suruh aku tulis A B C dengan pen dan dia akan sambung tulisan aku itu
pandai kan? 

Motif cerita sal budak lelaki jerk?
sebab budak-budak perempuan dalam kelas aku tu semuanya berlagak!
aku tangkap pic dorg tutup muka so moral of the story
kalau kau ade anak nanti tolong ajar anak kau cara-cara berdepan dengan kamera ok?
senang nanti cikgu yang mengajar anak kau orang tangkap pic masuk blog dorg!
lakkkk gileee Jannah sudah merepek.

Sinopsis Minggu ini
yer sesungguhnya kanak-kanak hanyalah ingin bermain dan bermain sahaja.
 mereka lebih suka bermain daripada belajar
betol ke teori ini?
kau tengoklah betapa girangnya mereka apabila cikgu suruh kemas buku-buku 
dan ITS TIME TO PLAY CLASS!
amboi amboi kelas aku tuh dah macam pasar kau tahu?
ada yang main masak-masak lah 
ada yang main terbang-terbang lah
tapi semuanya secara berpasang-pasangan
 
 tapi ade sorang budak nie die suka main sorg-sorg
dia tak perlukan kawan macam org lain
bak kata org tua-tua
SORANG-SORANG POWN JADIK EK?
 
dan kesimpulannya aku amat sayang mereka-mereka ini. disebabkan merekalah aku masih ada kat tadika tue.lagi seminggu jerk aku dapat hepy-hepy dengan dorg. dan ari Khamis tadika aku tade kelas. sebab esoknye kan WESAK DAY..so mau amik mood cuti muti nie lah. sepanjang hari tue Miss Teh just bukak CD tengok cerita kat TV. duduk lah ramai-ramai budak-budak tuh. suka kau tak belajar!.hehehe yang lawak nye aku mahu cerita tentang ini. 
 
pagi tu cikgu yang jaga kelas K2 panggil aku. suruh jaga kelas dia kejap sebab die nak wat SANDWICH untuk budak-budak tu. die kata die dah bagi kerja pada murid-murid dalam kelas tu. dia suruh budak-budak tu tulis nombor 1-50 beserta dengan perkataan dalam BI. ade ke budak-budak nie eja jadik macam nie XISTEEN..hah teka ape itu? sure lah kau rasa nak gelak guling-guling kan tu belom masuk cerita ade budak panggil aku tapi aku tak pandang sebab tengah layan budak lagi sorg dia panggil aku 'TEACHER' aku tak toleh. dia panggil aku 'CIKGU'. aku tak toleh jugakk last-last kau tahu dia panggil aku ape? GURU GURU GURU (dengan muka sungguh-sungguh nya dengan muka serba nak tahu nie) aku terus toleh kat dia sambil gelak kecil. cehhh COVER kau nk gelak. dalam haty aku dah bertakung-takung suara tahan gelak kuat-kuat! wehhhh gileee lah weh budak kelas tu. GURU dia panggil aku? formal no kau budak! apa-apa pown sepanjang minggu nie rasa hepi jeee sebab kerja aku just jaga kelas dan punggah kotak-kotak buku yang baru sampai sebanyak 5 kotak! tak patah pulak pinggang ekk!

No comments: