Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Monday, April 26, 2010

semalam ketiadaan kewifian..

yes u are...haha tak masal la kan..eh suka aku laaa nak tulis pape pown blog aku bukan blog kau! (saje nk carik gado). just mau say yang aku windu mau carik gado dengan orang. sem dua adalah sem yang memang suka carik gado dengan aku. napa ye? jangan tanya aku...tanya pada orang yang nak gado dengan aku tu? eh pekemende Si Jannah merepek nie? full stop!

ok lah berbalik pada kisah semalam...hari ini baru dapat update kisah semalam. kisahnya adalah tentang seorang makcik sedara yang telah melakukan pengorbanan yang besar. tak lain  dan tak bukak mestilah makcik tu ialah aku. hahaha perasan ye dctu..suka aku lah! nak tahu tak napa aku puji diri sendiri? sebab nya semalam baby Irsyad da ley keluar wad. so aku telah dipertanggungjawabkan oleh my brother aha aha i like it aha aha tu ke hospital bersama abah tercinta ku untuk angkut kakak ipar dan anak sedara aku. sangat berpeluh ye dctu sebab aku kena naik turun naik turun. dah la jaga tu tak bagi aku masuk. leceh betoool tahu??? lakkk cerita macam lah aku kena jalan jauh sangat ekkk..haha padahal naik lif ja kowtt.. yelah tapi aku nak cerita jugakkk.. KO ADE KEE??? berkorban macam aku nie hah??? hehehe..:))

malam semalam aku kena tido dengan kakak ipar aku untuk jaga Si Nakal Asyraf dan baby Irsyad. tahu lah kan bila duduk dengan budak-budak tengah-tengah malam mestilah dorang terjaga coz mahukan apa? hah ini yang kita terpaksa buat nie...SUSU itu adalah makanan dorg dan aku adalah pembuat SUSU itu. dan dan ini jugak lah perngorbanan aku sebagai sorg MAKSU. alahaiii...dua tiga kali jugak lah aku terbangun coz Aysraf mau SUSU. dan kesian dia tak tahu lah makan apa malam tadi sampai bangun termuntah-muntah lepas minum SUSU. ngeee :(( dan ini lagi pengorbanan dowh! bau muntah dia MASYA-ALLAH!!! kau tahu tak??? tak tahu kan??? mestilah HARUM+++....sampai aku rasa macam nak muntah jugakkk...

kesian aku dengan kaka ipar aku. so aku bangun lapkan muntah dia yang atas katil tuh dan alas tempat kena muntah tu dengan kain batik. fuhhh...lega kowtt kepala otak walaupun bau WANGI+++ tu ada lagi. ala saya kan bakal cikgu tak kan bau macam tu pown tak ley tahan kan??? eceh..padahal dalam haty ALLAH jerk yang tahu beb! habis kisah malam tadi. masuk pulak cerita pagi tadi. aku TERPAKSA ok bangun AWAL. hahaha kalau tak jejak pukul 11pg memang susah aku nak bangun. satu lagi pengorbanan aku..haha MASA TIDO ADALAH MASA PALING EMAS dalam hidup aku. tapi pagi tadi solat subuh pukul 6.48pg then sambung tido semula dan aku bangun yang betol-betol bangun adalah pada pukul 8.30 pagi. YESSSSSSSSSS! itu yang MAK aku nak tu...bangun-bangun dah kena buat kerja. memang MAK aku tak bagi can rehat langsung. haha tapi tak pela untuk MAK TERSAYANG...

kerja-kerja itu adalah:

  • bangun jerk tidur mak suruh aku sidai baju Asyraf dan baby Irsyad. (sebelum tu kena angkat baju-baju semalam yang ala-ala kering tak kering yang menimbun macam tak pernah basuh baju selama nie)
  • habis sidai baju aku kena mandikan Asyraf. dah la Si Kecik tu memang tak nak kat aku tapi tadi bukan main mesra lagi dengan aku dalam bilik air macam aku nie mak dia pulak. (terselit kebanggaan ye dcni)
  • pas mandikan Asyraf, mak suruh aku basuh lantai luar bilik belakang. oh tidakkkkkk! sangat keladak dan berdaki dowh lantai tu. padahal cuti mid sem aritu aku da basuh dah.( agak terbakar ye)
  • habis basuh lantai...mak suruh sidai baju lagi...(dalam haty nie perghhhhhhh)
  • memang betol-betol exercise aku pepagi tadi...cemerlang ekkk AKU!
  • habis sidai baju aku naik atas nak mandi dan tetibe ter RAJIN plak nak basuh bilik air tu.
  • habis basuh mandimandi basuh celah ketiak,celah ehem-ehem..celah gusi.gigi dan sebagainya!
  • turun jaaa dari anak tangga yang terakhir MAK memang tak boleh tengok aku senang cikit.
  • mulalah suruh aku lipat kain baju,selimut mangkuk hayun pe semua tu...alahai mak mak nasib lah anak mak nie jenis tak kisah! hehe...:))) tu jerk nak cerita tentang pengorbanan saya sebagai seorang MAKSU!
the moral of da story is....KAU TAHU LAH NASIB KAU NANTI BILA DAH ADA ANAK SEDARA! NAK NAK KALAU ANAK SEDARA KAU LIMA-LIMA TU LELAKI!


No comments: