Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Friday, April 30, 2010

akhirnyaaa kerja jugakkk...cuti dua bulan yang bermakna!

hip hip horeyyyyyy! hip hip horeyyyyy! alhamdulillah akhirnya dapat jugak kerja. berkat aku bangun pagi tadi..hahaha semua nya kerana abah aku punya pasal. beria malam tadi dok marah aku sebab beria kata nak kerja tadika or taska tapi still malas bangun pagi. so pagi tadi pas solat Subuh aku gagahkan diri bangun ikut abah walaupun sempat gak r sambung tdo dalam 20minit..hehe liat betol nak bangun pagi ekkk! 

sebelum kuar carik tadika tadi mak tersayang aku mintak mandikan Asyraf dulu. pastu bagi dia minum susu. then, abah dah siap duduk tunggu aku dalam kereta...' nie kau nak mula dari mana dulu?' kata abah. 'ntah lah orang pown tak tahu bah' kata aku. dah tu celah mana nya nak dapat tadika ekkk akhirnya abah bawak aku pergi tadika depan taman aku nie jerk. tadika pemende ntah lupa nama dia..haha abah turun dari kereta dan tunggu orang bukak pintu tadika tu. aku tunggu dalam kereta jaaa..hehe bukan nak turun sekali ek JANNAH nie memang ngok ngek. ala aku ngah riba Asyraf dalam kete la susah nak turun (bela diri sendiri).

dan dan abah aku borak lah dengan owner tadika tu. abah suruh aku bukak tingkap kereta dan abah kenalkan aku pada owner katanya aku nie masih belajar dekat UPSI dan skang tengah cuti semester dan mahu cari pengalaman kerja. perghhh terharu beb dapat ABAH macam tuh. beria bapak aku promot aku nie. owner tu berbangsa Cina dan sangat chantek ya itu amoi. amoi tu pown tanya aku mahu kerja bape bulan aku cakap lah aku cuti 2 bulan..then, dia gelakk owh dua bulan ja ye..(ingatkan dia tak nak amik aku tahu!) dia pown cakap okey laaa...jiran-jiran boleh la..tapi bukan ajar kanak-kanak lah u tahu typing x? sebelum aku jawab abah da jawabkan dulu. 'dia nie memang expert bab-bab komputer nie' hahaha yeah yeah abah backup aku lagi! one kredit to my beloved father!aku tanya bila boleh mula? amoi tu kata ehmm dua bulan, mei dan jun so next week bole mula lah. aku dah senyum-senyum..pastu dia kata gaji saya bagi dalam RM+++...hah??? abah terkejut kowtt aku nie lagi lah takjub! perghhh aje gilerr ahhh tapi berbaloi r gaji dengan kerja aku nanti. so Isnin nie aku da mula kerja kat tadika tu dari pukul 8pg-6.30petang. lama x? agak tak botak kepala aku ekk..tapi xpelah demi mencari sebuah pengalaman perlukan pengorbanan rite?

balik ja rumah. mak terus tanya mintak mana?
abah:eishhhhhh jauhhhhhhhhh...kat Jalan Joned!' (kat bandar)
mak: eish jauhhh! dah dah tak payah la kalau jauh-jauh memang aku tak bagi!
aku: (sempat gelakkan mak) xdela mak depan taman kita nie jerk..hehe...
abah: u teka lah dia dapat bape?
mak: ehm ntah
abah: RM+++ dua bulan
mak: uishh banyak jugak tu.
abah: bukan lah RM+++ satu bulan.
mak: hah elok la tu separuh bagi aku nanti. 
aku: hahaha nanti orang bagilah makabah kit sebab orang nak simpan duet jugak.

moral of da story
alhamdulillah berkat pertolongan daripada abah aku 
HJ.MOHAMED BIN HJ.SAIRAN
abah u r the best father in da world lah!

thanks syg temankan Maksu cari kerja tadi :)

No comments: