Selamat Datang ke blog saya. Terima Kasih kerana sudi membaca. Jangan lupa follow juga ye.

Dear Followers

Sunday, January 24, 2010

Kegilaan Sailormoon!

Bermula dengan saat ini aku amatla meminati siri kartun yang aku tengok sejak sekolah rendah lagi. masa tue aku tengok dengan kak yan. tapi sebab dulu sibuk ngn sekolah rendah pd pagi dan sekolah agama pd ptgnye menyebabkan aku tak dpt tengok full cite Sailormoon nie. aku ingat lagi kadang-kadang sanggup lak tue ponteng sekolah agama sebab cite Sailormoon pd belah ptg. haha sampai kene marah ngn abah baru la aku pegi sekolah balik. sangat dasyat ye pengaruh sailormoon ini pd aku.


Tapi yg syoknye skang nie aku telah menuploadkan episod pertama sampai Episod 38 siri Sailormoon ini dalam youtube. YES YES YES! Thanks bebanyak ler youtube.com! kisah sailormoon nie mengisahkan tentang seorang budak perempuan bernama Usagi Tsukino yg berjumpa dengan Luna, seekor kucing yg turun dari Bulan. Luna telah memberikan tanggungjawab kpd Usagi utk menyelamatkan manusia di Bumi. sebab nya ada orang jahat yg dikenali sebagai Dark Kingdom nak menakluki Bumi dengan kuasa kejahatan. Si Jahat ini lah mahu mengumpul  Pelangi Kristal dan rupa-rupanya Sailor Moon itu adalah Puteri Serenity pd zaman dahulu kala semasa zaman pemerintahan hidupan di Bulan dan mempunyai kekasih bernama Endymion (Laksaman Bertopeng).


Oleh sebab aku baru sampai Episod 38, watak-watak yg ada cukup 5 orang jerk iaitu bermula dengan Sailor Moon, Sailor Mercury, Sailor Mars, Sailor Jupiter dan terakhir Sailor Venus. dan dorg di gelar sebagai Sailor Warriors! mereka inilah yg dipertanggugjawabkan supaya melindungi Puteri Serenity dan Pelangi Kristal.watak Hero hanya dipegang oleh Laksamana Bertopeng. watak hantu dan jahat nya aku ta bape nak ingat dan malas nk g cek dlm utube. so kalu korg berminat ley la upload sndri dlm utube. pape pown aku masih tertunggu-tunggu watak c chantek molek Sailor Pink yg seingat aku dulu anak kpd Sailor Moon dan Laksamana Bertopeng. :))))))))

comel kan Sailor Moon nie?

 merekalah Sailor Warriors
 
 opsss sensored la plak gambar nie
 
 chantek nyeeeeee
 
 mereka ini bercouple
 


No comments: